صفحه اصلی / اقتصادی / افت فروش خودروهای سواری در آلمان!
افت فروش خودروهای سواری در آلمان!

افت فروش خودروهای سواری در آلمان!

کسب و کار نیوز :آمارها حاکیست که میزان فروش خودروهای سواری در بازار آلمان در ماه گذشته میلادی با ۰.۸ درصد افت و کاهش مواجه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, انجمن فدرال وسائل نقلیه در آلمان (KBA) در تاریخ چهارم سپتامبر سال جاری میلادی با انتشار گزارشی از میزان فروش خودروهای سواری و تجاری در بازار این کشور خبر داد که طبق آمار، ۳۱۳ هزار و ۷۴۸ دستگاه خودروی سواری در اوت ۲۰۱۹ در آلمان ثبت نام شده و به فروش رسیده است. این ارقام نشان‌دهنده یک کاهش ۰.۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس جدول زیر، دو میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۳۶ دستگاه خودروی سواری در حد فاصل ژانویه تا اوت ۲۰۱۹ میلادی در بازار آلمان به فروش رفته است این در حالیست که در اوت ۲۰۱۹، فروش خودروهای تجاری در بخش کامیون ۱۶.۱ درصد رشد، ۳۲ هزار و ۵۸۵ دستگاه و در بخش اتوبوس نیز با ۱.۴ درصد رشد، ۵۶۸ دستگاه گزارش و اعلام شده است.

طبق گزارشی که در وب سایت marklines آمده است، میزان فروش خودروهای برند فولکس واگن دراوت ۲۰۱۹، ۵۲ هزار و ۷۵۴ دستگاه بوده در حالی که این رقم در اوت ۲۰۱۸، ۶۳ هزار و ۶۲۳ دستگاه بوده است. این بدان معناست که سهم این خودروساز بزرگ آلمانی در این بازه زمانی، از ۲۰.۱ درص به ۱۶.۸ درصد تنزل یافته است.

میزان فروش خودروهای برند مرسدس بنز نیز در ماه گذشته میلادی برابر با ۲۸ هزار و ۹۹۰ دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، برابر با ۲۳ هزار و ۷۶۴ دستگاه بوده است. سهم این خودروساز در بازار آلمان در مدت زمان یک سال، از ۷.۵ درصد به ۹.۲ درصد رسیده است.

آئودی نیز در اوت ۲۰۱۸، با اختصاص یک سهم ۸.۹ درصدی از بازار آلمان توانست ۲۸ هزار و ۱۹۸ دستگاه خودرو به فروش برساند که این رقم در اوت ۲۰۱۹، با اختصاص سهم هشت درصدی به ۲۵ هزار و ۲۲۷ دستگاه خودرو رسید.

فورد نیز به عنوان یکی از خودروسازان غیر آلمانی فعال در بازار آلمان، در ماه گذشته میلادی موفق شد ۲۲ هزار و ۷۱۳ دستگاه خودرو بفروشد و سهم خود را از ۵.۶ درصد در همین ماه در سال گذشته به ۷.۲ درصد برساند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.