صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / سکه یکساله ۱.۵ میلیون ارزان شد
سکه یکساله ۱.۵ میلیون ارزان شد

کشتی آرای:

سکه یکساله ۱.۵ میلیون ارزان شد

کسب و کار نیوز-کشتی آرای با تأکید براینکه قیمت سکه طی یک سال اخیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: بازار سکه دیگر جاذبه سرمایه گذاری برای مردم ندارد.

کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: طی دو سه روز اخیر قیمت اونس جهانی ۳۰ دلار کاهش داشت و به دنبال این کاهش قیمت باید قیمت طلا و سکه خیلی کم می شد ولی این اتفاق رخ نداد.

وی علت عدم کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی همزمان با بازار جهانی را در جهش جزئی قیمت ارز دانست و گفت: افزایش جزئی قیمت دلار در روزهای اخیر مانع کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است.

رئیس کمسیون تخصصی طلا و جواهر ضمن اشاره به کاهش ۸۰ هزار تومانی قیمت سکه در ۱۰ روز اخیر افزود: مهر سال قبل قیمت سکه به بالاترین سطح خود یعنی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید ولی در مهر امسال قیمت سکه در محدوده ۴ میلیون تومان بود؛ طی یکسال قیمت سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

کشتی آرای تأکید کرد که کاهش ۱٫۵ میلیون تومانی قیمت سکه طی یک سال باعث ضرر خریداران شده است، بنابراین سکه دیگر جاذبه به عنوان سرمایه گذاری را از دست داده است؛ عدم تقاضا برای خرید سکه باعث شده تا بازار با رکود بی سابقه همراه شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال در ماه صفر بازار طلا و سکه با رکود شدیدی همراه است، گفت: در هفته های اخیر حباب سکه و نیم سکه صفر شده است ولی ربع سکه و گرمی هنوز دارای حباب اندکی هستند.

 امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش جزئی نسبت به روز کاری قبل، ۴ میلیون تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۴۶۷ دلار معامله می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.