صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / سه محصول دانش بنیان کاربردی در صنعت فولاد رونمایی شد
سه محصول دانش بنیان کاربردی در صنعت فولاد رونمایی شد

در صندوق نوآوری؛

سه محصول دانش بنیان کاربردی در صنعت فولاد رونمایی شد

کسب و کار- در آخرین روز از گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه فولاد، سه شرکت دانش بنیان با حضور رئیس صندوق نوآور و وزیر صمت از محصولات خود رونمایی کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محصول اول یاتاقان‌های سه لایه بود. یک شرکت دانش بنیان تنها تولید کننده یاتاقان‌های سه لایه آلومینیمی در ایران است. یاتاقان های سه لایه(فلزی) از سه نوع لایه مختلف فولاد، ‌ فلز آستری، ‌فلز روکش تشکیل شده اند. دستگاه کوانتوکتر بر پایه آهن، مس و آلومینیوم از دیگر محصولات رونمایی شده بود که کاربرد این دستگاه انجام آنالیز کمی و کیفی پایه های فلزی در صنایع متالوژی و ریخته گری و آزمایشگاه های مرجع است.

دیگر رونمایی مربوط به بنیاد علوم کاربردی رازی با خدمات آزمایشگاهی آنالیز مواد معدنی بود. این خدمت تجهیز آزمایشگاه آنالیز مواد بنیاد علوم کاربردی رازی با دستگاه (X-ray diffraction( XRD و XRF پرتابل، جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی مناسب به پژوهشگران و صنعتگران است.تسهیلات مصوب صندوق نوآوری به بنیاد علوم کاربردی رازی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۱ درصد برای تامین سرمایه جهت خرید دستگاه های مورد نیاز بوده است.این خدمات آزمایشگاهی شامل شناسایی و آنالیز مواد گوناگون در صنایع مختلف است که در صورت عملکرد مناسب از لحاظ فنی، می تواند به عنوان یکی از ابزارهای شناسایی و آنالیز مواد، زمینه ساز توسعه علم و فناوری در حوزه های مختلف باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.