صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / دالماس: مقابل ایران رونالدو یا مسی نداریم
دالماس: مقابل ایران رونالدو یا مسی نداریم

باهم باشیم قدرتمند خواهیم بود

دالماس: مقابل ایران رونالدو یا مسی نداریم

کسب و کار نیوز : جوان ترین مربی ملی این روزهای جهان روز 18 مهرماه در حالی شاگردانش را در مصاف با ایران رهبری خواهد کرد که مدعی شد برای این بازی مسی یا رونالدو در اختیار ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, دهم اکتبر ۲۰۱۹ برای یکی از جوان ترین مربیان ملی دنیا می تواند روزی متفاوت باشد. ماتیاس دالماس با ۳۲ سال در حال حاضر جوان ترین مربی ملی دنیاست که هدایت کامبوج را در کنار کیسوکه هوندا ژاپنی برعهده دارد بلکه بتواند تغییری در مسیر پیشرفت این کشور کوچک و درجه سومی در فوتبال جنوب شرق آسیا رقم بزند.

مرد جوان آرژانتینی با توجه به قراردادی که با فدراسیون فوتبال ژاپن دارد با هزینه های این کشور به همراه کیسوکه هوندا نیمکت رهبری کامبوج را از چند ماه قبل در دست گرفت تا هم کسب تجربه کند هم مسیری متفاوت برای کامبوجی ها در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ باز کرده باشد. بعد از یک شکست برابر بحرین و یک تساوی برابر هنگ کنگ حالا او و همکار سامورایی اش روز دهم اکتبر(۱۸ مهر ۹۸) در ورزشگاه آزادی باید مقابل تیم اول قاره آسیا با کلکسیونی از ستاره های سرشناس صف آرایی کند بلکه با خلق شگفتی مسیر متفاوتی در دوران کاری خود و هوندا باز شود.

دالماس اما در حال حاضر با انتقادات زیادی در پنوم پن پایتخت کامبوج روبرو است از جمله کنار گذاشتن سه مهره سرشناس اما پا به سن گذاشته این کشور به نام های تیری چانتاها، چان واتانکا و پارک مونی اودوم که از محبوبیت خاصی در میان طرفداران برخوردار هستند توسط این مرد آرژانتینی کنار گذاشته شدند تا غیبت آنها در حال حاضر به اهرم فشاری برای منتقدان سرمربی کامبوج تبدیل شود.

دالماس که این روزها اردوی آماده سازی کامبوج برای سفر به ایران را برپا کرده است در واکنش به این انتقادات گفت:«من منظور منتقدان را متوجه نمی شوم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ترجیح می دهم با بازیکن جوان و با انگیزه کار کنم تا ستاره های بی انگیزه پا به سن گذاشته. بسیاری از بازیکنانی که دعوت کردیم زیر ۲۳ سال هستند از همین رو این فرصت را داریم که با کار شبانه روزی و تلاش فراوان تیم خوبی بسازیم. البته برخی هم به دلیل مصدومیت حضور ندارند که امیدوارم به زودی در کنار ما باشند».

مربی جوان آرژانتینی در ادامه افزود:« من نمی توانم ۱۱ مسی یا ۱۱ رونالدو را به تیم دعوت کنم چون کامبوج چنین پتانسیلی ندارد. به همین خاطر ترجیح این است با واقعیت های موجود تیم را بسازیم و برای بازی های پیش رو آماده شویم. اتفاقا دوست داشتم با یکی مثل مسی یا رونالدو به مصاف تیم هایی مثل ایران بروم اما چنین نفراتی نداریم و باید با همین ظرفیت تیم را بسازیم. شاید بسیاری بگویند ما مقابل ایران ضعیف هستیم اما من می گویم کامبوج قوی است اگر ما با هم باشیم».

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.