صفحه اصلی / سرخط خبرها / احتمال کاهش یا لغو عوارض صادرات مواد معدنی
احتمال کاهش یا لغو عوارض صادرات مواد معدنی

رئیس ایمیدرو خبر داد:

احتمال کاهش یا لغو عوارض صادرات مواد معدنی

کسب و کار نیوز-رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: احتمال کاهش یا لغو عوارض صادرات مواد معدنی قوت گرفته و مجددا جلسه‌ای با معاون معدنی وزارت صنعت در این رابطه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، خداداد غریب‌پور در همایش “صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته” اظهار کرد: قرار است درباره عوارض وضع شده روی صادرات برخی از مواد معدنی جلسه‌ای مجددا با معاون معدنی وزیر صمت برگزار و درباره آن تصمیم‌گیری شود که این خبر خوبی است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: در پنج ماهه امسال ۳۳ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور مربوط به معادن و صنایع معدنی بوده است که سال قبل سهم این حوزه حدود ۲۰ درصد بود.

وی افزود: فروش ۶ ماهه بخش معدن و صنایع معدنی به ۸۴ هزار میلیارد تومان رسید در صورتی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۱ هزار میلیارد تومان بود. در شهریور ماه امسال نیز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش معدن و صنایع معدنی بوده است. در بورس نیز سود ۳۶ درصدی داشته‌ایم. نیمی از سود انباشته شرکتهای بورسی، به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص دارد.

غریب‌پور اعلام کرد: طرح جامع سرب و روی در ایمیدرو آماده شده و طرح جامع مس در حال آماده شدن است. بخش مس در نیمه اول امسال، ۴۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که حتی بیش از رقم صادرات کل سال قبل این صنعت است. علاوه ‌بر این لازم به ذکر است که برای تمام کارخانه‌های سیمان، کنسانتره‌سازی‌ها، پتروشیمی‌ها و … دانش فنی تکراری خریداری شده اما هنوز هم در این حوزه‌ها صاحب دانش فنی نیستیم؛ لذا با جهاد دانشگاهی وارد همکاری شده‌ تا این نقص را برطرف کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.