چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / هدف از ایجاد دانشگاه‌ها اشتغال و ارزش آفرینی است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد

هدف از ایجاد دانشگاه‌ها اشتغال و ارزش آفرینی است

کسب و کار نیوز - ستاری گفت: هدف از ایجاد دانشگاه‌ها حل مسائل و مشکلات کشور، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و ارزش آفرینی است.

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق در خصوص اهمیت دانشگاه گفت: هدف از ایجاد دانشگاه‌ها حل مسائل و مشکلات کشور، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و ارزش آفرینی است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او در ادامه گفت: من نگاه متفاوتی نسبت به سایر مسئولین به رشته علوم انسانی دارم چراکه این رشته نسبت به سایر رشته‌ها به دلیل فرهنگ عمومی نا به جا در کشور، مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: علوم انسانی پایه حرکت هر جامعه است، با نشستن در خانه و خواندن و نوشتن نمی‌توانیم مسائل و مشکلات جامعه را حل کنیم.

او در ادامه بیان کرد: نکته مهمی که در زمینه علوم انسانی باید پیاده سازی شود گسترش زبان فارسی است و ما به طور کلی باید نوع تفکراتمان را عوض کنیم ؛ محصول با پول دولت تولید نمی‌شود بلکه با پژوهش این اتفاق می‌افتد. چیزی که ما به دنبال آن هستیم و به صورت جدی پیگیری می‌کنیم فرهنگی سازی صحیح در این زمینه است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: یکسری از معضلات اجتماعی به صورت مستقیم با حوزه علوم انسانی و یکسری حوزه‌های نرم و هویت ساز مانند پارک‌های علم و فناوری که به صورت غیر مستقیم با این حوزه در ارتباط هستند.

ستاری گفت: ما ازاینکه دانشگاه امام صادق، پارک فناوری احداث کند؛ استقبال می‌کنیم. این دانشگاه باید محور توسعه فناوری های نرم باشد، به طور کلی ما باید بازارمان را گسترش دهیم چرا که از دست دادن بازار یعنی از دست دادن هویت.
اقتصاد بر مبنای علوم انسانی است
او افزود: اقتصاد و مدیریت بر مبنای علوم انسانی است و بسیاری از مفاهیم اخلاقی که شرکت ها پیاده سازی می‌کنند؛ براین اساس است و باید در زمینه تجاری سازی علوم انسانی خوب کار کنیم.

ستاری با بیان اینکه پژوهش در زمینه علوم انسانی به دو قسمت تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول پژوهشی است که از ایده دانشجو سرچشمه می‌گیرد و تا مدتی خروجی ندارد و دوم پژوهشی که قرار است از آن محصول تولید شود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: طی این ۵ سال گذشته با توجه به کارها و برنامه‌هایی که با دانشگاه علامه و یا دانشگاه الزهرا داشته‌ایم ؛ مدل‌های موفقی را در زمینه توسعه علوم انسانی پیاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.