صفحه اصلی / سرخط خبرها / تداوم کاهش «تولید» در صنعت مس جهان
تداوم کاهش «تولید» در صنعت مس جهان

گزارش 6 ماهه سال 2019 میلادی اعلام شد

تداوم کاهش «تولید» در صنعت مس جهان

کسب و کار نیوز - میزان تولید معادن و کارخانه های مس تصفیه شده جهانی طی 6 ماهه نخست 2019 میلادی، با تداوم کاهش تولید مواجه بود.

براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۱۹، به ۱۴ میلیون و ۱۰۸ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۳ میلیون و ۷۰۷ هزار تن)، ۲٫۹ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،تولیدکنندگان جهانی مس طی ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۱ میلیون و ۸۷۱ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۱٫۱ درصدی است.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۶ ماهه امسال، حدود ۹ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۱٫۴ درصدی میزان تولید است.

از این میزان، ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۷۶ هزار و ۱۰۰ تن «آفریقا»، ۸۷۷ هزار و ۶۰۰ تن «اروپا» و ۵۴۳ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن سال جاری میلادی، ۱۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۲ میلیون و ۳۲۴ هزار تن)، ۳۶ صدم درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس نسبت به ماه گذشته میلادی (۵۶۷۱ دلار)، با ۹۳ دلار افزایش، به حدود ۵۷۶۴ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.