صفحه اصلی / سرخط خبرها / توجه به برند‌سازی در سند راهبردی صنعت طلا

توجه به برند‌سازی در سند راهبردی صنعت طلا

کسب و کار نیوز - پیش‌نویس سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور نمایندگانی از تشکلهای تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست اندرکاران زنجیره تولید، مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت. ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند مورد پیش‌بینی قرار گرفته است.

نشست تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور علی آقامحمدی – رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام – و صادقی نیارکی – سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت – برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، صادقی نیارکی در این جلسه با استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی تشکل‌ها و دست اندرکاران بخش خصوصی، بیان کرد: تشکیل باشگاهی جامع برای ارائه نقطه نظرات تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می‌کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره‌ ارزش شامل طراحی مد، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.

وی همچنین با استقبال از ایده ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی؛ زمینه ساز تحقق آن را رفع موانعی و موضوعات ذکر کرد که بخش خصوصی در جلسه اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این صنعت، می‌تواند بسیاری از صنایع همچون صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات را نیز فعال کند.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های ارائه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها، تصریح کرد: توجه به نشان تجاری (برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

او با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی، استفاده از همه امکانات، ظرفیت‌ها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، بیان کرد: در نقشه راه روی ایجاد واحدهای شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه باید تاکید شده و برنامه‌ریزی به صورت جزیی تر داشته باشید.

گفتنی است که تنها هفت کشور در دنیا قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات دارند که ایران یکی از همین کشورها است و این صنعت یکی از معدود صنایعی است که ما در آن مزیت رقابتی و سابقه تاریخی داریم.

شایان ذکر است که حفظ جایگاه دوم منطقه، ایجاد حداقل چند نمانام تجاری معتبر در جهان، صادرات حدود ۲۰ درصد مصنوعات تولیدی برای این حوزه تا افق ۱۴۰۴ هدف‌گذاری و پیش‌بینی اولیه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.