صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / افزایش ۲۴ درصدی صادرات کالای ایرانی
افزایش ۲۴ درصدی صادرات کالای ایرانی

پایانه مرزی بیله سوار

افزایش ۲۴ درصدی صادرات کالای ایرانی

کسب و کار نیوز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش 24 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در 6 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اردبیل؛ علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات را عمده کالاهای صادراتی عنوان کرد و گفت: در ۶ ماه گذشته ۲۱۰هزار و ۶۳۶ تن کالا توسط ۹هزار و ۵۱۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد۱۸۹هزار و ۹۴۶ تن کالا توسط ۸هزار و ۶۳۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۰هزار و ۶۹۰ تن کالا توسط ۸۷۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.
وی بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده افزود: در مدت یاد شده بیش از ۸۶۰ هزار تن کالا توسط ۳هزار و ۵۰۸ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۶ درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.
رحمتی با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکاران در پایانه مرزی بیله سوار خوشبختانه وضعیت صادرات و واردات کالا کاملا عادی و روان است افزود: در مجموع ۴۶۷ هزار و ۸۴۳ تن کالا از طریق این پایانه جابجا شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.