صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ظرفیت بندرچابهار برای سرمایه‌گذاران افغانستان
ظرفیت بندرچابهار برای سرمایه‌گذاران افغانستان

سفیر ایران در افغانستان گفت

ظرفیت بندرچابهار برای سرمایه‌گذاران افغانستان

کسب و کار نیوز - سفیر ایران در افغانستان گفت: بندرچابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد می‌تواند صادرات و واردات افغانستان را تسهیل کند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور محصور در خشکی دارد.

بهادر امینیان روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار چابهار اظهارکرد: برای صادرات و واردات از طریق بندر چابهار امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: توسعه روابط اقتصای، سیاسی و تجاری مورد تاکید ۲ کشور ایران و افغانستان است و حجم مبادلات نیز افزایش خواهد داشت.

سفیر ایران در افغانستان گفت: افغانستان در بحث تولید محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های مهم است و از چابهار می‌توان میوه‌های خشک و تازه را به کشورهای مختلف صادر کرد.

وی از مسئولان محلی به‌ویژه از فرماندار چابهار خواست تا از سرمایه‌گذاری تجار افغانستان استقبال و همکاری لازم را داشته باشند تا روز به روز شاهد حضور بیشتر آنان باشیم.

از هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه فعالان اقتصادی افغانستان حمایت می‌کنیم

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارکرد: از هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه فعالان اقتصادی افغانستان حمایت خواهیم کرد.

رحمدل بامری افزود: چابهار شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی، تجاری، واردات و صادرات به کشورهای همسایه دارد.

وی ادامه داد: چابهار از نظر شیلاتی، کشاورزی و معادن نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی افغانستان در منطقه و همکاری بیشتر باعث توسعه چابهار و بهتر شدن اقتصاد و اشتغال افغانستان خواهد شد.

فرماندار چابهار گفت: سرمایه‌گذاران افغانستان می‌توانند به راحتی در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کنند.

سفیر ایران در افغانستان از ظرفیت‌های تجاری، قسمت‌های مختلف منطقه آزاد، بندر شهیدبهشتی، اسکله‌ها و تجهیزات بندری و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری چابهار بازدید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.