صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / طرح «روستای بدون‌بیکار» در ۱۷ روستای آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
طرح «روستای بدون‌بیکار» در ۱۷ روستای آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

طرح «روستای بدون‌بیکار» در ۱۷ روستای آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

کسب و کار نیوز - مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌ ملی «روستای بدون‌بیکار» در ۱۷ روستای این استان اجرا خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا آخوندزاده روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سردشت اظهار داشت: روستاهای مافی‌کندی، قینرجه، دورباش، تخت سلیمان، حمزه‌کندی، قوزلو افشار، شوریک، آغبلاغ ولدیان، گل سلیمان، حسنلو، کلاکین، بادین‌آباد و چورس از جمله روستاهایی است که در شهرستان‌های خوی، سلماس، میاندوآب، چایپاره، نقده، مهاباد، تکاب و پیرانشهر برای اجرای این طرح شناسایی شده‌است.

وی بیان کرد: در این راستا ۱۷ روستا با ظرفیت‌های مناسب برای توانمندسازی شناسایی شده‌ که طی یک هفته آینده در سراسر استان از آنها رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌ها و تسهیلات موردنیاز در حوزه روستایی در استان در ایجاد اشتغال فراهم شده است، گفت: برای اجرای طرح‌ها با جوانان همراهی خواهیم کرد تا با اجرای طرح‌های خود بهترین و بیشترین بازدهی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال سه طرح «یک روستا یک محصول»، «روستای بدون‌بیکار» و «صندوق خرد محلی» برای اجرا در استان عملی خواهد شد، گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

«آخوندزاده» با بیان اینکه این طرح‌ها به جوانان برای ایده‌پردازی در زمینه‌های مختلف فرصت می‌دهد، اضافه کرد: بیشتر مشکلات برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار ناشی از فقر مالی نیست بلکه فقر اطلاعاتی در بسیاری موارد باعث شده است تا سرمایه‌ها به هدر رود.

وی افزود: برای علاقه‌مندان به اشتغال در زمینه گیاهان دارویی، در حال تدوین نخستین کتابچه گیاهان دارویی اقتصادی استان با معرفی ۷۰ نوع گیاه محلی و بومی مناطق خود در استان هستیم.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید آمادگی پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال به غیر از طرح‌های دامداری را دارد، اظهار داشت: به صندوق خرد زنان روستایی نیز در سطح استان با حداقل ۲۰ نفر و حداکثر ۴۵ نفر از سنین ۱۵ تا ۷۰ سال آمادگی پرداخت تسهیلات را داریم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۱ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال به صندوق‌های خرد بانوان روستایی پرداخت شده است.

وی بالا بردن سطح معیشتی خانواده‌ها در روستاها و همچنین افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی را از اهداف راه‌اندازی صندوق‌های خرد محله زنان روستایی عنوان کرد.

صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب‌وکارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.