صفحه اصلی / استان ها / سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست
سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان:

سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست

کسب و کار نیوز : استاندار گیلان گفت: سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ارسلان زارع در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در اداره کل مدیریت بحران استانداری، بر ضرورت وجود آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی برای مقابله با شرایط بحرانی در بروز بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول حادثه خیز دنیا و گیلان نیز از جمله ۵ استان حادثه خیز کشور است، افزود: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته باتوجه به شرایط اقلیمی گیلان، وقوع افزون بر ۴۰ عامل بحرانی در استان محتمل است که داشتن آمادگی لازم همه مدیران دستگاه‌ها، نهادها و اعضای ستاد را ضروری می‌سازد.

زارع با اشاره به اینکه در شرایط دشوار همراهی موثر تمامی شهروندان با دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی زمینه‌ساز بهبود وضعیت خواهد بود، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که هر زمان مردم در کنار خدمتگزاران خود باشند، موفقیت‌ها دوچندان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان، وجود طرح و برنامه مدون و از پیش تعیین شده را منجر به چندین برابر شدن توان اجرایی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم دانست.

وی وقوع سیلاب‌های سال گذشته را یادآور شد و افزود: باتوجه به شرایط محتمل فصل پاییز و زمستان از هم اکنون همه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها خصوصاً دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از جمله آب، برق، گاز، راهداری، جمعیت هلال احمر و اورژانس تدابیر لازم را اندیشیده و نسبت به افزایش سطح آمادگی خود اهتمام کافی داشته باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، مشارکت جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان در مقاطع بحرانی تأکید و تصریح کرد: مردم باید در هر شرایطی احساس کنند که مسئولان و نهادهای مربوطه پایکار هستند و آمادگی لازم وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای دقیق قانون مدیریت بحران کشور باید مبنای کار دستگاه‌های خدماتی و امدادی باشد، گفت: پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌ها و داشتن انضباط در زمان بروز حوادث باید در دستور کار باشد.

زارع، دستگاه‌ها را موظف به ارائه برنامه و نیازمندی‌ها به صورت واقع‌بینانه با در نظر گرفتن وضعیت منابع اعتباری کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.