صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / هشدار جدی وزیراقتصاد به بانک ها

هشدار جدی وزیراقتصاد به بانک ها

کسب و کار نیوز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در صورت اثبات تخلف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از طریق سازوکار نظارتی بانک مرکزی با آنها برخورد می‌شود.

فرهاد دژپسند در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره گلایه برخی واحدهای تولیدی از تخلف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ضروری، افزود: تخلفات بانک‌ها از جمله در نرخ سود تسهیلات پرداختی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بانک مرکزی آن را انجام می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: همچنین در بانک‌های دولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق نظارت مجمعی که داراست به این تخلفات رسیدگی می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره فروش اموال مازاد بانک‌ها نیز عنوان کرد: همه بانک‌های دولتی برنامه فروش شرکت‌ها و اموال مازاد را در دستور کار دارند و اهتمام جدی برای این اقدام آنها وجود دارد.

دژپسند اضافه کرد: تا پایان امسال پس از آماده شدن گزارش مربوط به واگذاری‌ها، درباره نوع برخورد با بانک‌ها و تشویق یا تنبیه آنها تصمیم‌گیری می‌شود.وی درباره گمرک نیز یادآور شد: از جمله انتقاداتی که به گمرک مطرح شده سختگیری برای ندادن مجوز ترخیص برخی کالاها است که از نظر ما این اقدام گمرکات درست است و باید از آن تقدیر شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: کالاهایی که ثبت سفارش ندارند، کالاهایی که در گروه ۴ قرار داشته و ورود آنها ممنوع است و کالاهایی که منشا ارز آن مشخص نیست، نباید اجازه ترخیص آنها توسط گمرک صادر ‌شود.

دژپسند درباره وجود لوازم خانگی قاچاق در بازار نیز گفت: باید بررسی شود که قاچاق از چه طریقی انجام شده است، یخچال ساید بای ساید بزرگ نمی‌تواند از گمرک خارج شود، شاید از سایر جاها مانند بازارچه‌های مرزی وارد شده باشد.وی تصریح کرد: به دلیل نظارت جدی در گمرکات و تجهیز آنها به ایکس ری نمی‌توان اینگونه کالاها مانند یخچال فریزر بزرگ را از گمرک به داخل کشور قاچاق کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تکلیف کارتخوان پزشکان نیز خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به طور جدی در حال بررسی و اجرای این طرح است.

دژپسند همچنین در مراسم بزرگداشت هفته مقدس، خواستار استفاده از تجربیات دفاع مقدس در جنگ اقتصادی کنونی شد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.