صفحه اصلی / سرخط خبرها / مسیرهای گردشگری مذهبی هرمزگان شناسایی شد
مسیرهای گردشگری مذهبی هرمزگان شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان:

مسیرهای گردشگری مذهبی هرمزگان شناسایی شد

کسب و کار نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه مسیرهای گردشگری مذهبی در هرمزگان بررسی و بر اساس آن برنامه‌ای در این راستا تدوین شد، اظهار کرد: به‌زودی این برنامه با هماهنگی مسئولین ارائه و امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل مغفول مانده در هرمزگان نیز بهره لازم را ببریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا برومند شب گذشته(سوم مهرماه) در نشستی خبری، اظهار کرد: پس از حضورم در میراث فرهنگی این اولین نشست جمعی با اصحاب رسانه است چرا که در تلاش بودم پس از حل برخی از مشکلات، عملکردهای سازمان گزارش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان تصریح کرد: در دوران مدیریتم سعی کرده‌ام که شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنم تا اهداف اصلی سازمان محقق شود و به حاشیه‌ها توجهی نکردم.

وی در خصوص برنامه روز جهانگردی و هفته گردشگری در استان هرمزگان اظهار  کرد: برنامه‌های هفته گردشگری با حضور در نماز جمعه و راه‌اندازی میز خدمت و پاسخگویی به نمازگزاران شروع خواهد شد.

برومند اضافه کرد: روز شنبه غبار روبی گلزار شهدا و نواختن زنگ گردشگری در دستور کار قرار دارد و تور یک‌روزه بندرعباس گردی برای دانش آموزان در هفته گردشگری دیده‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه ساختمان کلاه‌فرنگی در حوزه علمیه در اولویت مرمت و بهسازی قرار دارد، اضافه کرد: امسال بحث مرمت سه اثر تاریخی مهم را تجربه می‌کنیم. خانه کاظم در بستک، تلگراف‌خانه جاسک و ساختمان کلاه‌فرنگی که پیش‌بینی‌شده است تا سال ۹۸ مرمت اساسی آن‌ها پایان یابد.

وی اضافه کرد: برگزاری دو سمینار آموزشی در روز یکشنبه آینده از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است. یکی از سمینارها با نام “چگونه ارزان و ارزشمند” با حضور اساتید برگزیده ملی در سالن اداره کل منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان بیان کرد: یکی دیگر از سمینارها در خصوص مدیریت تورهای ورودی و خروجی ویژه راهنمایان گردشگری و خدمات مسافری خواهد بود که در سالن جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

برومند خاطرنشان کرد: دوشنبه آینده افتتاح رشته گردشگری در هنرستان کاردانش جزیره هرمز یکی از برنامه‌های هفته گردشگری است که طبق قرارداد با آموزش‌وپرورش رشته گردشگری به کاردانش هنرستان جزیره هرمز افزوده و مراسم نمادین این اقدام در جزیره هرمز برگزار خواهد شد.

برومند خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری روز چهارشنبه مراسمی با حضور استاندار هرمزگان برگزار خواهد شد که قرار است از برگزیدگان جشنواره “هرمز من” تجلیل شود و سه اثر فیلم و ۱۰۹ عکس برگزیده نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با بیان اینکه از اپلیکیشن گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد، گفت: رونمایی از پرتال جامع گردشگری یکی از اقدامات اساسی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته گردشگری است.

برومند خاطرنشان کرد: هفته گردشگری در استان هرمزگان با تور گردشگری ویژه سازمان میراث فرهنگی با همکاری آژانس‌های گردشگری به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: در دو جزیره هرمز و لارک به کمک بنیاد برکت و بنیاد علوی اقدامات خوبی در حال انجام است.

برومند اضافه کرد: مرکز نمایشگاه برنده‌های محلی و صنایع‌دستی و کارگاه تولیدی با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان با همکاری بنیاد برکت در جزیره هرمز ایجاد خواهد شد.

وی اذعان‌ کرد: بنیاد علوی در جزیره لارک در احداث ۳۰ مرکز بوم گردی با سازمان میراث فرهنگی همکاری می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان تصریح کرد: بنده هنگامی‌که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان شدم، این سازمان در رتبه آخر کشور قرار داشت.

برومند ابراز کرد: در مدت تصدی‌ام در سازمان میراث فرهنگی اقداماتی انجام‌شده است که به نسبت کل تاریخ میراث فرهنگی بی‌سابقه و نمونه است.

وی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل این سازمان در استان هرمزگان تا شهریور ۹۷ تنها یک اثر طبیعی ثبت‌شده وجود داشت اما در این مدت یک‌ساله شش اثر طبیعی ثبت‌شده است که یکی آن‌ها معدن نمک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اظهار کرد: تا شهریور ۹۷ ثبت اثر منقول نداشتیم اما در این مدت یک‌ساله موفق به ثبت هفت اثر شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان بیان کرد: تا شهریور ۹۷، ۵۰ اثر تاریخی استان مرمت‌شده بود که در طول یک سال گذشته این رقم به ۱۵۰ اثر رسیده است.

برومند با بیان اینکه تا شهریور ۹۷، از ۳۲ مرکز بوم گردی رونمایی شده بود که در یک سال گذشته ۱۶ مورد داشتیم، اضافه کرد: تا شهریور ۹۷، ۱۹ اثر در هرمزگان مهر اصالت داشته است که در یک سال مدیریت بنده ۲۰ اثر به آن اضافه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان ادامه داد: جمع‌آوری سوله معدن خاک سرخ که در حریم معدن هرمز قرار داشت یکی از اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی بود که مدت‌ها حل‌نشده باقی‌مانده بود.

وی با بیان اینکه بیشترین جذب اعتبار در بناهای تاریخی را در امسال داشتیم، اظهار کرد: تلگراف‌خانه جاسک که در اختیار پدافند هوایی کشور قرار داشت و توافق شده است که امکان بازدید برای عموم نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با بیان این نکته که دو پایگاه ملی بافت تاریخی را در بندرکنگ و لافت ثبت کردیم، ابراز کرد: شهر بندرلنگه به‌عنوان شهر گلابتون ثبت ملی شده است و می‌توان گفت که این اولین ثبت ملی استان هرمزگان است.

وی با ذکر این نکته که هم‌زمان برای ثبت ملی روستای بهمنی میناب اقدام کردیم، گفت: دوستان ما در میناب کم‌کاری کردند و متأسفانه امکان ثبت ملی وجود نداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اذعان کرد: با سیستان بلوچستان جهت برنامه‌ریزی برگزاری هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان توافق کردیم که تا آذرماه دریکی از شهرهای شرقی هرمزگان برگزار خواهد شد.

برومند با ذکر این نکته که جشنواره ملی غذاهای دریایی و نمایشگاه گردشگری در اسفندماه به میزبانی هرمزگان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مطالعات احداث پهنه‌های گردشگری به پایان رسیده است یعنی اطلاعات زیر بنایی موردنیاز توسط تیمی از دانشگاه هرمزگان جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری ارگانیک در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: مجموعه پارک آبی فعالیت‌های خود را بار دیگر شروع کرده است و امیدواریم تا هشت ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان گفت: در مدت مدیریتم رتبه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محاسبه شاخص‌های تخصصی از ۳۱ به ۲۵ رسیده است و در تلاش هستیم که در شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر نیاییم.

برومند گفت: باوجوداینکه در تعطیلات نوروز سال جاری اغلب استان‌ها با کاهش ورود گردشگر روبرو بودند در استان هرمزگان شاهد افزایش گردشگر بودیم.

وی در خصوص طرح گردشگری مذهبی در هرمزگان، تصریح کرد: در سال ۹۷ مسیرهای گردشگری مذهبی در استان هرمزگان بررسی شد و بر اساس آن برنامه‌ای در این راستا تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان ادامه داد: برای اماکن گردشگری مذهبی مانند سید سلطان محمد نیز اعتباراتی در نظر گرفته‌شده است و امیدوارم در جلسه‌ای با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان این برنامه ارائه و با حمایت وی بتوانیم شاهد ارتقا گردشگری مذهبی در استان هرمزگان باشیم.

برومند در خصوص پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان مبنی بر تبدیل حمام گله‌داری به موزه موسیقی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: حمام گله‌داری بهره‌برداری موزه دارد و در صورت تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه طرح مناسب ایجاد این موزه امکان‌پذیر است.

وی در خصوص برخی حواشی پیش‌آمده در شهرستان‌های میناب و رودان، افزود: خوشبختانه اکنون مشکلی وجود ندارد و سوتفاهمات برطرف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با بیان اینکه با حضور در شهرستان میناب و جلسه با امام‌جمعه و فرماندار شهرستان میناب اکنون فضای مناسبی برای تعامل و همکاری درزمینهٔ ارتقا حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان فراهم است.

برومند در پایان در خصوص استعفای مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رودان، بیان کرد: مدیر آن شهرستان نیروی آموزش‌وپرورش بوده و طی ماه‌های گذشته به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در دریافت حقوق با مشکل مواجه شده بود که در حال رایزنی برای برطرف کردن آن هستیم و در این خصوص هم مشکلی وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.