صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / انسولین ساز‌های طبیعی را بیشتر بشناسید

انسولین ساز‌های طبیعی را بیشتر بشناسید

کسب و کار نیوز - با این خورنی‌های خوشمزه به سلامت عضو تولید کننده انسولین در بدن کمک کنید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پانکراس بخش مهمی از دستگاه گوارش ما است. این عضو نه تنها غذای اسیدی دریافت شده از معده ما را خنثی می‌کند، بلکه آنزیم‌های ترشح شده از آن به هضم کربوهیدرات ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک می‌کنند. پانکراس مسئول تنظیم قند خون و عملکرد بهتر دستگاه گوارش در بدن است. در ادامه این متن با مواد غذایی که به عملکرد بهتر این عضو کمک می‌کند آشنا شوید.

زردچوبه

زردچوبه اغلب به عنوان یک ماده ضد التهابی طبیعی شناخته می‌شود که به کاهش درد ناشی از احساس سوزش در پانکراس کمک می‌کند. بعلاوه، باعث تولید انسولین در این عضو شده و سطح قند خون را تنظیم می‌کند و از دیابت هم جلوگیری می‌کند.

سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده غذایی با ترمیم بافت‌های اندام‌های مختلف داخلی از جمله پانکراس باعث افزایش ایمنی شما می‌شوند.

اسفناج

اسفناج به دلیل بالابودن مقادیر بالای ویتامین B و آهن، نیاز‌های اساسی پانکراس را برآورده می‌کند. آهن به جلوگیری از التهاب کمک می‌کند و ویتامین B برای عملکرد پانکراس نیاز است. اسفناج غنی از یک ماده ضد سرطان به نام MGDG (مونوگالاکتوزیل دی گلیسرول) است که می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش دهد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی و سایر سبزیجات مانند کلم و گل کلم برای سلامت پانکراس مفیدند و به دلیل دارابودن مواد مغذی قابل جذب و فلاونوئید‌ها به تقویت مکانیسم سم زدایی بدن کمک می‌کند.

انگور قرمز

انگور قرمز حاوی یک ماده فنولیک به نام رسوراترول است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در نظر گرفته می‌شود و به کاهش التهاب لوزالمعده کمک می‌کند و سلول‌های سرطانی آن را از بین می‌برد.
انسولین ساز‌های طبیعی را بیشتر بشناسید

سیب زمینی شیرین

آیا شما به این تئوری اعتقاد دارید که اگر یک ماده غذایی شبیه یک عضو موجود در بدن ما به نظر برسد، به پرورش آن عضو خاص کمک می‌کند؟ مانند گردو برای مغز، کرفس برای استخوان و گوجه فرنگی برای قلب، جالب است بدانید که شباهت زیادی بین سیب زمینی شیرین و پانکراس وجود دارد و این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین با آزاد کردن قند به تدریج در جریان خون، سطح قند خون را تثبیت می‌کند.

قاصدک

چای قاصدک در سم زدایی از کبد و پانکراس موثر است و باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده پانکراس و افزایش تولید صفرا می‌شود. افرادی که به التهاب پانکراس یا پانکراتیت حاد هستند فقط باید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کالری را از چربی و فقط از منابع طبیعی دریافت کنند و از مصرف هر نوع مواد غذایی فرآوری شده و کربوهیدرات تصفیه شده خودداری کنند. نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از هرگونه بیماری مرتبط با پانکراس حائز اهمیت است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.