صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / هک اکانت های دارای اعتبار اسنپ
هک اکانت های دارای اعتبار اسنپ

هک اطلاعات کاربران را در معرض کلاهبرداری قرار داده است

هک اکانت های دارای اعتبار اسنپ

کسب و کار- با استفاده از امکانات گسترده اسنپ، روش جدیدی برای در آمدزایی هکرها با عنوان فروش اکانت‌های دارای اعتبار به وجود آمده است. برخی کاربران گزارش کرده اند که حساب های آن ها در اپلیکیشن اسنپ هک شده است و از میزان اعتبار موجود در حساب آن ها کاسته شده است.

شایلی قرائی

از بدو ورود تاکسی های اینترنتی به کشور در کنار مزایای زیادی که این کسب و کارها برای مردم داشته اند مشکلاتی نیز به دلایل مختلف برای کاربران آنها ایجاد شده است. البته مشکلات برای خود این کسب و کارها نیز وجود داشته و تا جا افتادن در میان مردم سختی های زیادی وجود داشته است. یکی از مهم ترین مشکلات اسنپ و تاکسی های اینترنتی با شهرداری است که کماکان ادامه داشته و در آخرین اظهار نظر توسط پورسید آقایی اعلام شد که تاکسی های اینترنتی زیر نظر شهرداری نخواهند رفت. البته تا اظهارنظرهای بعدی باید منتظر ماند و دید نتیجه این دوئل به کجا خواهد رسید.

اما مشکلاتی که برای کاربران و مشتریان تاکسی های اینترنتی وجود دارد نیز دست کمی از مشکلات خود این کسب و کارها ندارد. افشای اطلاعات کاربران که چندی پیش بوجود آمد و حتی برخی از تاکسی های اینترنتی را وادار به عذرخواهی نمود. اما در روزهای اخیر گویا هک اطلاعات کاربری اسنپ و فروش اکانتهای دارای اعتبار رواج پیدا کرده است. برخی کاربران گزارش کرده اند که حساب های آن ها در اپلیکیشن اسنپ هک شده است و از میزان اعتبار موجود در حساب آن ها کاسته شده است. محمد کشوری ابتدا در توییتی این مساله را منتشر کرده و گفته بود: ظاهراً حساب اسنپ من هک شده! در سابقه سفرها، لابلای سفرهای خودم، سفرهای زیادی در قم انجام شده و هزینه سفر از حساب من کسر شده است. عجیب آنکه در بخش اطلاعات کاربری شماره همراه دیگری را نشان می‌دهد! شماره همراهم را به اسنپ دادم، گفت چنین کاربری نداریم!! فعلاً حساب را مسدود کرد. او پس از این با اشاره به توییتی دیگر در زمینه هک اطلاعات کاربران اسنپ نوشته است: خب، پیگیری داره جالب میشه. ظاهرا هک کردن اطلاعات کاربری اسنپ و فروش اکانتهای دارای اعتبار، مدتیه رواج پیدا کرده و کانالهایی برای خرید و فروشون هم هست. حداقل ۲۰ میلیون نفر در معرض کلاهبرداری هستن و از کسی صدا در نمیاد. اشاره او به توییتی است که با انتشار تصاویری نشان داده است اطلاعات کاربران اسنپ فروخته می شود. این کاربر نوشته است که اکانت های اسنپ خیلی راحت کرک میشن و ضمن اینکه تمام اطلاعات کاربر فاش میشه، اکانت های دارای موجودی رو برای فروش قرار میدن و اطلاعات اصلی صاحب حساب رو تغییر میدن!

جبران خسارت مالی کاربران توسط اسنپ

این در حالی است که روابط عمومی اسنپ در خصوص حساب‌ معدود کاربرانی که رمز ساده داشتند و به همین دلیل رمز ورودشان در دسترس افراد سودجو قرار گرفته‌، ضمن عرض عذرخواهی اقدامات زیر را در دستور کار قرار داده است: اسنپ، با همکاری و تایید پلیس فتا، جبران خسارت مالی این کاربران را به طور کامل برعهده می‌گیرد. به منظور حفظ امنیت حساب کاربران، به زودی امکان جدیدی به اپلیکیشن اسنپ اضافه خواهد شد که بیش از پیش مانع سوء‌استفاده‌های احتمالی می‌شود. با فعال شدن این امکان، در صورت استفاده از حساب یک کاربر در دستگاهی جدید پیامکی با متن «اسنپی عزیز، شخصی به حساب کاربری شما وارد شده است. اگر خودتان هستید لطفا این پیام را نادیده بگیرید و در غیر این صورت همین حالا با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرید.» ارسال می‌شود تا شخص کاربر در جریان قرار بگیرد و آن را تایید کند. همچنین راهکار بلندمدت اسنپ ایجاد تغییرات اساسی در صفحه ورود و عضویت اپلیکیشن خواهد بود. در این راهکار برای عضویت یا ورود به حساب کاربری‌ اسنپ نیاز به وارد کردن شماره موبایل و  سپس کد تاییدیه‌ای است که به سیم‌کارت شخص ارسال ‌می‌شود. در واقع استفاده از رمز یکبار مصرف به عنوان روش اصلی ورود در نظر گرفته می‌شود.

اکانت‌های اسنپ با ابزارهای ساده کرک می‌شوند

سید علیرضا آل داوود، پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی

حفاظت از اطلاعات کاربران در فضای مجازی یکی از اصلی ترین وظایف کسب و کارهای اینترنتی است که باید به آن پایبند باشند. در غیر این صورت اگر اتفاقی برای اطلاعات و حریم شخصی کاربری بیفتد مسئول آن خواهند بود و باید تمام و کمال خسارت های مادی آن را جبران کنند. هرچند خسارت های معنوی نیز در این ماجرا برای کاربر ایجاد خواهد شد اما قانونی که بتواند جبران خسارت هایی اینچنین باشد وجود ندارد. در برخی اتفاقاتی که اخیرا در رابطه با کسب و کارهای مجازی و بخصوص تاکسی های اینترنتی به لحاظ تقاضای بسیار و درآمدزایی بالا افتاده است شاهد افشای اطلاعات کاربران و نشت حساب های آنها در فضای مجازی و سواستفاده از آنها بوده ایم. درآمدزایی برای هر کسی خوشایند است بخصوص اگر نشسته باشی و با تخلف بتوانی با جابجایی مبالغ حساب های دارای اعتبار پول وارد جیب کنید اصلی ترین منشأ این رویداد اپلیکیشن اسنپ است که با دسترسی کامل خود به تمام اطلاعات کاربران، راه را برای افراد سودجو هموار کرده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.