صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / مقایسه جنجالی ژاوی بین قطر و اسپانیا
مقایسه جنجالی ژاوی بین قطر و اسپانیا
Former Spanish international player Xavi presents the trophy ahead of the Euro 2016 final football match between Portugal and France at the Stade de France in Saint-Denis, north of Paris, on July 10, 2016. / AFP / PATRIK STOLLARZ (Photo credit should read PATRIK STOLLARZ/AFP/Getty Images)

مقایسه جنجالی ژاوی بین قطر و اسپانیا

کسب و کار نیوز: ژاوی هرناندس، ستاره سابق بارسلونا، معتقد است که سیستم سیاسی قطر بهتر از اسپانیا عمل می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, ژاوی امسال در ۳۹ سالگی به دوران حرفه ای پرافتخارش پایان داد و در حال حاضر به عنوان سرمربی باشگاه قطری السد فعالیت می کند.

ژاوی که با تیم ملی اسپانیا در سه تورنمنت پیاپی، یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰، به قهرمانی رسید، ۱۲ بار نیز پیراهن تیم ملی کاتالونیا را به تن کرد و یکی از موافقان جدایی این ایالت از اسپانیاست و با مقایسه سیستم سیاسی این کشور با قطر، بار دیگر جنجال ساز شد.

او به خبرنگاران گفت:” من در یک دموکراتیک زندگی نمی کنم اما معتقدم که سیستم اینجا بهتر از اسپانیا کار می کند. البته من باید در ماه نووامبر در انتخابات سراسری اسپانیا شرکت کنم. من بهترین ها را برای آینده خودم و فرزندانم می خواهم و متاسفانه، می بینم که اسپانیا به بهترین شکل کار نمی کند.

ما اینجا آرامش خاطر و امنیت داریم. خانه ما کلید ندارد. می توانید اتومبیل تان را روشن بگذارید و دنبال کارتان بروید. نوریا [همسر ژاوی] به من گفت که اگر بتوانیم اینجا بمانیم، برای فرزندان مان بهتر خواهد بود. هر دو فرزندمان اینجا به دنیا آمدند. در قطر مردم خوشحال هستند.

درست است که رژیم دموکراتیکی اینجا حاکم نیست اما مردم خوشحال هستند. آنها از خانواده سلطنتی راضی هستند؛ آنها عکس خانواده سلطنتی را در ماشین شان دارند. پادشاه به شهروندان اتومبیل می دهد.”

ژاوی بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵، ۷۶۷ بازی برای بارسا انجام داد و ۱۳۳ بازی ملی در کارنامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.