صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / جزییات بررسی مسکن کارگران در نشست شورای عالی کار
جزییات بررسی مسکن کارگران در نشست شورای عالی کار

جزییات بررسی مسکن کارگران در نشست شورای عالی کار

کسب و کار نیوز - پس از برگزاری نشست شورای عالی کار در مرداد ماه موضوع تامین مسکن کارگران به عنوان یکی از دغدغه‌ها و ضرورت‌های زندگی کارگران در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس در آخرین نشست شورا، افزایش تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای خانه‌دار شدن کارگران به تصویب رسید.

دویست و هشتاد و پنجمین نشست شورای عالی کار با محور بررسی راهکارهای تقویت تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگران، ساز و کارهای تامین مسکن مشارکتی و استفاده از ظرفیت تعاونی‌های توزیعی برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز کارگران برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، در این نشست علاوه بر نمایندگان کارفرمایی و کارگری شورا، سه معاون روابط کار، معاون فرهنگی اجتماعی و معاون امور تعاون وزیر کار نیز حضور داشتند و به ارائه گزارش در حوزه تعاونی‌های مصرف و مسکن کارگری پرداختند.

گسترش و تقویت تعاونی‌های مسکن کارگری از دیگر محورهای این نشست بود و با توجه به آنکه تعداد تعاونی‌های مسکن موجود پاسخگوی مطالبات مسکن کارگران نیست، مصوب شد تا کارگروهی در معاونت امور تعاون به منظور بررسی و اصلاح ساختار تعاونی‌های فعال موجود و همچنین تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های جدید ایجاد شود.

از دیگر مصوبات نشست شورای عالی کار،  اصلاح آیین نامه‌های تبصره ۲ ماده ۱۴۹ و ۱۵۳ قانون کار در خصوص تامین مسکن کارگری بود که مقرر شد با توجه به قدمت آیین‌نامه‌ها و ضرورت بازنگری آنها ظرف دو هفته آینده اصلاح آنها در شورای عالی کار صورت گرفته و جهت بررسی به هیات وزیران ارسال شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین راهکارهای جبران قدرت خرید خانوارهای کارگری و تقویت معیشت کارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. جلسه بعدی شورای عالی کار احتمالا دو هفته آینده به منظور ارائه پینشهادات گروه کارفرمایی و کارگری در حوزه تامین مسکن کارگران و اصلاح آیین‌نامه مربوطه برگزار شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.