صفحه اصلی / سرخط خبرها / تفاهم مهم ایدرو با شرکت ملی پتروشیمی

تفاهم مهم ایدرو با شرکت ملی پتروشیمی

کسب و کار نیوز - معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از امضای تفاهمنامه‌ همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هدف داخلی‌سازی مواد اولیه صنایع کشور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهمنامه تقویت صنایع پایین دستی صنایع عظیمی همچون خودروسازی است چرا که باید از نیازهای پایین دست اطلاع داشته باشیم و گریدهای پلمیر که مورد نیاز این صنعت است شناسایی و متناسب با آن سیستم فعالیت کنیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،  بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه) در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاس و در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این که برقراری کانال ارتباطی بین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در بالادست و مصرف‌کنندگان این محصولات در پایین دست، از اهداف ما در برگزاری نمایشگاه ایران پلاس بوده است، گفت: صنایع بالادست و پایین دست پتروشیمی باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا از نیازهای هم مطلع شوند.

وی با تاکید به این مسئله که حدود ۱۵ هزار بنگاه در صنایع پایین دست فعال هستند، اظهار کرد: این مجموعه بنگاه‌ها نزدیک ۵ میلیون تن در سال خوراک از پتروشیمی‌ها دریافت می‌کنند که این میزان موجب اشتغال برای ۷۰۸۰ نفر شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این مسئله که اطلاع از آنچه در پایین دست پتروشیمی اتفاق می‌افتد، راهکاری برای استراتژی و برنامه‌های تولید و افق توسعه در صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: استراتژی تولید در بالادست باید براساس نیاز مصرف پایین دست باشد چرا که این برنامه‌ریزی سبب توسعه متوازن و پایدار می‌شود.

همچنین در این مراسم باقر عالی – معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت – با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ظرفیت بسیار بزرگی در تکمیل زنجیره ارزش کشور دارد گفت: این صنعت نقش به سزائی در تامین نیاز سایر صنایع ایفا می‌کند.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه مذکور گفت: این تفاهمنامه موجب می‌شود تا در سال رونق تولید استفاده از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی به منظور افزایش ساخت داخل توسعه یابد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.