صفحه اصلی / سرخط خبرها / بهره بردارى ١۴.۵میلیارد دلار طرح معدنى توسط ایمیدرو
بهره بردارى ١۴.۵میلیارد دلار طرح معدنى توسط ایمیدرو

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد؛

بهره بردارى ١۴.۵میلیارد دلار طرح معدنى توسط ایمیدرو

کسب و کار نیوز-رییس هیات عامل ایمیدرو از بهره بردارى ١٤.٥میلیارد دلار طرح معدنى خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۳.۹ میلیارد دلار طرح در دستور کار داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، خداد غریب پور امروز در همایش توسعه فعالیت‌های اکتشافی ایران با بیان اینکه اولویت ایمیدرو به عنوان حلقه اول توسعه، اکتشاف است افزود: تا امروز ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف شده و برنامه ما این است اگر پهنه ای مانده باز هم ایمیدرو اقدام کند و در اختیار بخش خصوصی بگذارد.

وى ادامه داد: از بخش خصوصی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به طرح‌های توسعه ای جذب کرده ایم و آمادگی داریم پهنه‌های معدنی سراسر کشور را در دست بگیریم و به بخش خصوصی واگذار کنیم.

غریب پور با اشاره به تجارت مواد معدنى بیان کرد: در پنج ماهه ابتدایی امسال با تکیه بر مدیریت ارزی بنگاه‌های بزرگ‌معدنی و صنایع معدنی، در بخش تولید رشد داشته ایم، بر این اساس صادرات مس در ۶ ماهه امسال تقریبا معادل کل سال قبل یعنى۴۵۲ میلیون دلار بوده و صادرات شرکت‌های فولادی نسبت به مرداد ۹۷ با ۳۷ درصد رشد مواجه بوده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: تا کنون ایمیدرو۱۴.۵ میلیارد دلار طرح به بهره برداری رسانده است،سال گذشته ۲.۱ میلیارد دلار طرح به بهره برداری رساندیم و امسال ۳.۹ میلیارد دلار طرح در دستور کار داریم، همچنین تا افق ۱۴۰۰ باید ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن ذخیره کنیم.

وى اضافه کرد: با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در قالب نقشه راه معدن به توافق رسیده ایم، با سازمان انرژی اتمی و محیط زیست هم توافق نامه‌هایی امضا خواهیم کرد.

غریب پور با تاکید بر اینکه احیای طرح‌های نیمه تمام در سال ۹۸ در دستور کار ایمیدرو قرار دارد افزود: در حوزه فعالسازی معادن کوچک مقیاس تا پایان سال، ۱۵۰ معدن با اشتغالزایی ۳ هزار نفر که عمدتا در مناطق کمتر برخوردار هستند، توسط ایمیدرو به بهره برداری می رسد.

او در پایان گفت: از ۱۴۵ هدف طراحی شده در نقشه راه ایمیدرو، ۴۶ درصد آن محقق شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.