صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / لزوم توجه به مقوله استعدادیابی در نظام آموزش و پرورش

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد

لزوم توجه به مقوله استعدادیابی در نظام آموزش و پرورش

کسب و کار نیوز - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر لزوم توجه بیشتر نظام آموزش و پروش و تعلیم و تربیت بر استعدادیابی و شناخت قابلیت های فردی دانش آموزان تاکید کرد.

مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹ـ ۱۳۹۸ با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف کشور در هنرستان موقوفه دخترانه متقین (ایتام) برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مرتضی بانک در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس برگ غنی و پر افتخار تاریخ کشور ماست؛ ٨ سال دفاع مقدس سرزمین ما علاوه بر نمایان کردن عرق و تعصب، نشانه بارز همدلی و همراهی مردم و سربازان نظام و عزم جدی در حراست از مرزهای کشور بوده و هست.
او افزود: آنچه خواب خوش و خیال خام دشمنان نظام و کشور را بر هم زده همین جسارت و رشادت فرزندان میهن اسلامی در ناکام کردن برنامه های آنان است. قدرت و وحدت مردم کشور ما نشان داده مکر آمریکا مکر بسیار سستی است و نمی‌تواند استحکام این نظام را تحت شعاع قرار دهد.
مشاور رییس جمهور با تبریک به دانش‌آموزان برای اولین روز سال تحصیلی گفت: دوره مدرسه دوره بحث چرایی، سوال و پرسش است و دانش‌آموزان می‌خواهند در این دوره پاسخ چرایی‌های خود را بدانند و این مرحله یک دگردیسی مهم در دوره اجتماعی و زندگانی شما دانش‌آموزان است. از این رو فرصت غنیمتی است تا به پاسخ سوالاتی که برای آینده و زندگی است دست پیدا کنیم‌. دستیابی به این پاسخ‌ها نه از راه احساس بلکه از راه علم است و مدرسه محل دستیابی به پاسخ سوالات است.
مرتضی بانک اظهار داشت: آنچه امروزه در مسیر تحقق اهداف و توسعه بنیادین در کشور به آن نیازمندیم همه در این دوره حساس دانش آموزی اتفاق میفتد. ورود به پیچیدگی انسان ها و کشف استعدادهای نهفته و در ادامه به رشد و تعالی رساندن این قابلیت هاست که باید الگوی نظام آموزشی ما باشد.
او ادامه داد: معلمان و مربیان ما از نخبگان این کشور هستند. کسی که به طور حقیقی نکته‌ای به انسان می‌آموزد آن شخص را بنده خود قرار داده است‌.
به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سیستم فعلی، آموزش و تربیت را مبنا قرار داده و کمتر به استعدادیابی توجه کرده است.
مرتضی بانک هم چنین بر اهمیت موضوع وقف نیز تاکید کرد و افزود: این سیستم در فرهنگ اسلامی میراثی ارزشمند است که در همه بخش‌ها به خصوص در بخش‌ اقتصادی کشور جریان دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.