صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریورماه ۱۳۹۸
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریورماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریورماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) از نرخ رشد اقتصادی جهان، جهش کم‌سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی و تعدیل مجدد نرخ بهره پایه در آمریکا جزو مهم‌ترین اعداد تجاری و اقتصادی این هفته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۳٫۷ میلیون نفر

سازمان ملل متحد: در حالی که سال تحصیلی در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است، ۳٫۷ میلیون نفر از پناهندگان خردسال در اقصی نقاط جهان همچنان از حق تحصیل محروم مانده‌اند.

۴۰ درصد و ۳٫۱ دلار

سازمان جهانی کار (ILO): حدود ۴۰ درصد از کارگران جوان در کشورهای درحال‌توسعه و اقتصادهای نوظهور، با درآمدی کمتر از ۳٫۱ دلار در روز زندگی خود را می‌گذرانند.

۴۰۷ میلیارد دلار

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد): ارزش اقتصاد آبی (blue economy) دریای کارائیب دست‌کم ۴۰۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این در حالی است که دریای کارائیب تنها ۱ درصد از مساحت کره زمین را در بر می‌گیرد.

۱ میلیارد نفر

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد): حدود ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان برای تأمین پروتئین روزانه خود به ماهی وابسته‌اند، اما امنیت غذایی این افراد به دلیل ماهیگیری بی‌رویه –که باعث فرسایش قابل‌توجه ذخایر ماهی جهان شده- به خطر افتاده است.

۹۰ درصد و ۷۱ درصد

بانک جهانی: تقریباً ۹۰ درصد از جمعیت جهان به آب لوله‌کشی (حداقل در سطح پایه) دسترسی دارند، اما آب مصرفی تنها ۷۱ درصد از آنها سالم، بدون آلودگی و به‌سرعت قابل‌دسترس قلمداد می‌شود.

۵۶ درصد در مقابل ۶ درصد

بانک جهانی: بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن اخیراً منتشر شده است، ۵۶ درصد از یارانه‌های آب و فاضلاب در جهان عملاً در اختیار دو دهک درآمدی بالا قرار می‌گیرد و تنها ۶ درصد از این یارانه‌ها به دست دو دهک پایین می‌رسد.

۲٫۹ درصد و ۳ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): کارشناسان ما پیش‌بینی می‌کنند که تولید ناخالص جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۲٫۹ و ۳ درصد رشد خواهد کرد که این رقم کمترین نرخ رشد اقتصادی جهان بعد از بحران سال ۲۰۰۸ خواهد بود.

۱۳ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳ درصد از جمعیت کشورهای عضو OECD را افراد متولد کشورهای خارجی تشکیل می‌داده‌اند.

۴۳۰۰ نفر

خبرگزاری فرانسه: شرکت خدمات مالی و بانکداری کومرتس‌بانک آلمان اعلام کرد قصد دارد در راستای اصلاحات ساختاری، ۴۳۰۰ نفر از نیروهای خود در کشورهای مختلف جهان را طی ماههای آینده تعدیل کند.

۱۰۰ میلیارد یورو

خبرگزاری فرانسه: دولت ائتلافی آلمان به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم این کشور قصد دارد در افق ۲۰۳۰ دست‌کم ۱۰۰ میلیارد یورو صرف مبارزه با تغییرات نامطلوب آب‌وهوایی کند.

۳٫۳ میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت گوگل قصد دارد ظرف دو سال آینده ۳٫۳ میلیارد دلار برای توسعه دیتاسنترهای خود در اروپا سرمایه‌گذاری کند.

۱۳۰۰ نفر

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت خودروسازی جنرال موتورز تصمیم گرفته است ۱۳۰۰ نفر از کارکنانش در کانادا را به دلیل کاهش تولید کارخانه‌های خود در جریان اعتصابات اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا و کانادا، به‌طور موقت اخراج کند.

۰٫۲۵ درصد

سی‌ان‌ان: فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای دومین بار طی دو ماه اخیر نرخ بهره پایه در آمریکا را به میزان ۰٫۲۵ درصد کاهش داد. نرخ بهره پایه در آمریکا اکنون ۱٫۷۵ تا ۲ درصد است.

۲٫۹ تریلیون دلار

بلومبرگ: بر اساس گزارش اخیر شرکت بوئینگ، چین طی دو دهه آینده به ۲٫۹ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی خود نیاز خواهد داشت که این سرمایه‌گذاری شامل خرید هواپیماهای جدید، تعمیر و نگهداری و خدمات مرتبط می‌شود.

۱۵ درصد

بلومبرگ: در پی اعلام خبر کاهش قابل‌توجه تولید نفت عربستان پس از حادثه حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو، قیمت نفت برنت و نفت سبک تگزاس در معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی حدود ۱۵ درصد نسبت به روز معاملاتی قبل افزایش یافت که این میزان افزایش قیمت نفت طی یک روز معاملاتی، از ۱۴ ژانویه ۱۹۹۱ (۲۴ دی ۱۳۹۶ – سه روز قبل از آغاز عملیات طوفان صحرا علیه نیروهای عراقی از سوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا) بی‌سابقه بوده است.

۱۲۸٫۲ میلیارد دلار

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری حساب جاری آمریکا (مجموع تراز تجاری و تراز حساب سرمایه) طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۲۸٫۲ دلار بوده است که ۵٫۹ درصد نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.