صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / میان وعده های سالم برای دانش آموزان

میان وعده های سالم برای دانش آموزان

کسب و کار نیوز - با آغاز سال تحصیلی، چالش مادرهای مهربان و همیشه نگران برای داشتن تغذیه مناسب کودک دلبندشان هم شروع می‌شود؛ ما می خواهیم با معرفی چند خوراکی خوشمزه و مقوی هم مشکل شما را حل کنیم و هم کودکانی سالم و پر انرژی را راهی مدرسه کنیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زندگی سلام ،از میوه‌ها و سبزیجات رنگی و خوشمزه غافل نشوید. اگر کودکتان اهل صبحانه خوردن در خانه هست، می‌توانید بیشترین سهم خوراکی مدرسه او را به میوه‌ها و سبزیجات اختصاص دهید. میوه‌ها را تمیز بشویید و با پوست خرد کنید تا مغذی تر باشد.

سالاد خوشمزه ماکارونی

کمتر بچه‌ای است که اسم سالاد ماکارونی بیاید و به آن نه بگوید. سالاد ماکارونی را می‌توانید با پنیر پیتزا و نان تست یا باگت به شکل ساندویچ دربیاورید و در کنار خیارشور و گوجه‌فرنگی در ظرف غذای کودک بگذارید.

ساندویچ سبزیجات با پنیر

سیب زمینی پخته، هویج پخته، نخودفرنگی و فلفل دلمه ای های رنگی را خرد و به همراه ادویه و نمک مخلوط کنید، به نان تست کمی کره بمالید و یک ورق پنیر پیتزا را روی نان بگذارید و روی پنیر را با مواد آماده شده پر کنید و نان تست دیگری را روی آن قرار دهید و داخل ماهیتابه با کره کمی برشته کنید، پس از سرد شدن ساندویچ را به دو قسمت مثلثی برش بزنید.

از ساندویچ ساز کمک بگیرید

شما می توانید انواع غذاها، خورشت ها و حتی کره و مربا را روی نان تست بریزید و با کمک دستگاه ساندویچ ساز آن را پرس کنید تا کودکتان با آرامش ساندویچ اش را بخورد و لباسش را هم کثیف نکند.کیک و شیرینی مورد علاقه کودککیک یا شیرینی مورد علاقه کودک را در خانه بپزید و کنار ساندویچ‌ و میوه ای که در کیفش قرار می‌دهید، بگذارید و او را از مراجعه به بوفه مدرسه بی‌نیاز کنید.

پیشنهاد نوشیدنی

یکی از بهترین نوشیدنی ها برای مدرسه شربت لیمو و نعناع است که با دسته‌های کوچک نعناع تازه و خرد شده همراه آب لیموی طبیعی و مقداری شکر و آب درست می‌شود. اگر هنوز برای ظرف غذای بچه‌ها فکری نکرده‌اید، می‌توانید به گزینه‌هایی مانند ظرف‌های دردار سبک فکر کنید که تقسیم چهارخانه دارند

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.