صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / خسرو حیدری: با یک وریا نمی شود تیم را جمع کرد
خسرو حیدری: با یک وریا نمی شود تیم را جمع کرد

هرسال استقلال را شخم می زنند

خسرو حیدری: با یک وریا نمی شود تیم را جمع کرد

کسب و کار نیوز: خسرو حیدری مدافع سابق استقلال سکوت خود را در برنامه شبهای فوتبالی شکست .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, تیم استقلال دربی نود را برابر پرسپولیس شکست خورد تا با دو امتیاز در رده پانزدهم جدول باقی بماند. خسرو حیدری کاپیتان فصل قبل استقلال که از فوتبال خداحافظی کرد در برنامه شب های فوتبالی شبکه ورزش حاضر شد و صحبت های جالبی به زبان آورد. او می گوید: وقتی یک تیم خالی از بازیکن می شود همه مقصر هستند و شما ببینید چند بازیکن از تیم جدا شده اند.
چرا منتظری را از دست دادید؟
خیلی از بازیکنان رفته اند، بازیکنان جدید و مربی جدید آمده و من گذاشتم تیم شکل بگیرد اما عجیب است تیم خالی از بزرگ تر می شود. فقط وریا برای بزرگتر بودن تیم کافی نیست، وریا بازیکن بزرگی است اما ما نیاز به چند بازیکن بزرگتر داریم. یکی از مهم ترین مشکلات تیم از دست دادن بازیکنان باتجربه است به مانند پژمان منتظری، چگونه یک بازیکن در تیم ملی است و تمام بازی ها را در استقلال بازی می کند، من یک سری بازی نکردم و ذخیره بودم. پژمان منتظری نه به دنبال کاپیتانی است و نه به فکر منافع فردی است، این بازیکن را خیلی راحت از دست دادند.
نمی توانستم در تیم دیگری بازی کنم
دوست داشتم جلوی چشم هواداران خداحافظی کنم در تیمی که در آن بزرگ شده ام و دوست ندارم به تیم دیگری بروم. من فقط بخاطر مافیای فوتبالی دیگر بازی نکردم، شما آخرین بازی من را آنالیز کنید ببینید چقدر سرحال بودم، در تمامی تمرینات نفر اول بودم. چرا خداحافظی کردم؟ چون در تیم محبوبم نمی توانم بازی کنم و در تیم دیگری نمی توانم حاضر شوم. تیم های مطرحی بودند که می توانستم بروم و حداقل چند سال بازی کنم اما شرایط به گونه ای نبود که در استقلال بازی کنم.
وریا هم ممکن بود برود
مگر می شود این تعداد بازیکن جدا شود. من خودم با وریا در تماس بودم و چند پیشنهاد داشت چرا که خودش دوست داشت بماند که ماند و اگر اینگونه نبود او هم می رفت. ۴ سال است که تیم در نیم فصل اول نتیجه نمی گیرد ولی در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب می کند و یا اول است یا دوم، همین شخم زدن تیم است که استقلال نمی تواند نتیجه بگیرد.
نباید دربی را می باختیم
امسال برخلاف سال های گذشته تیم بدنسازی خوبی داشت
کارت اسماعیلی فاجعه بود
شما ببینید فرشید اسماعیلی یکی از مهره های اصلی استقلال است، داور دو متری او ایستاده و توپی که خطا نیست، کارت زرد دوم می دهد. زمانی که دربی است، در بازی قبل دربی همه داوران حواسشان هست که کارت قرمز یا کارت زرد اشتباهی ندهند، چهل میلیون هوادار چشمشان به ساق پای اسماعیلی است اما خیلی راحت به او کارت قرمز می دهد، بازیکن اخراج می شود و هوادار آسیب می بیند، هواداران چه گناهی کرده اند؟
مربی ایرانی به استراماچونی کمک می کند
حضور یک مربی ایرانی در کنار آقای استراماچونی بسیار مهم و موثر است، آقای کریم باقری به عنوان یک مربی ایرانی و کسی که پرسپولیس را می شناسند کنار آقای کالدرون هستند، کنار برانکو هم بوده اند. فقط این نیست که تنها فنی بخواهد کمک کند، اگر یک مربی ایرانی کنار آقای استراماچونی بود، با بازیکنان تک تک صحبت می کرد و مسائل را به آقای استراماچونی انتقال می داد تا دیدش باز تر شود. چند هفته ما خیلی تغییرات در ترکیب استقلال داشته ایم و این عدم شناخت آقای استراماچونی است که طبیعی است. وقتی مربی ایرانی نمی گذاریم خب او هم بر اساس تمرین ارنج را می چیند همین بازی می خواستند با سیستم ۴_۲_۳-۱ بازی کنند اما ۳_۵_۲ بازی کردند و فکر می کنم فقط یکی دو جلسه با این سیستم تمرین کرده اند. سیستم ۳_۵_۲ یک سری ویژگی و یک سری ضعف دارد، ما وسط زمین را با علی کریمی، ریگی و رضاوند گرفته بودیم. از کناره ها میلیچ کمتر نفوذ می کرد و وریا بیشتر در حمله بود و هماهنگی هایی داشتند. باید بازی حداقل مساوی می شد و استقلال می توانست برنده بازی باشد.
پای تخته نفراتی که باید می رفتند را نوشتند
وقتی بی ثباتی در باشگاه است، نفرات که جابه جا می شوند و استقلال مدام در حال تغییر است و نتیجه نمی گیرد. خب خیلی از پیشکسوتان می آیند و اعتراض می کنند. در استقلال پارسال که من بودم هیات مدیره یک بار سر تمرین نیامد. شما که این همه تجربه دارید چرا نمی آیید به استقلال کمک کنید، شما که خودتان را استقلالی می دانید چرا نمی آیید برای بازیکنان صحبت کنید. اما پای تخته نفراتی که باید آخر فصل بروند را می نویسید، این کار را خیلی خوب بلدید اما نمی آیید ببینید که مشکل تیم چیست، مالی است، فنی است یا چیز دیگر. آقای ماجدی قبلا کارشان چیز دیگر بوده و فکر می کنم نمی خواستند به هیأت مدیره بیایند و ناخواسته بوده اما بقیه نفرات چرا سر تمرینات نمی آیند؟ مدیر عامل آمده خب شما هم یک بار بیایید و ببینید چه خبر است؟ اما وقتی می خواهید بگویید من این بازیکن را آوردم مثلا من به پژمان منتظری زنگ زدم و او را آوردم.
با یک وریا نمی شود تیم را جمع کرد
باید به منتظری نفر اول زنگ می زدید نه اینکه نفر آخر روی فشار هوادار به او زنگ بزنید و بگویید برگرد. هوادار چشمش به ساق پژمان منتظری است اما خیلی راحت او را از دست می دهید و رقم بازیکنان را وسط می آورید؟ تیم رقیب این کار را کرده که رقم بازیکن را بیاورد وسط؟ شما میخواهید بازیکن را جلوی هواداران قرار بدهید؟ الان تیم باخته و همه حمله می کنند آقای حسینی چرا اینگونه گل خورده ای یا آقای بازیکن چرا این کار را کرده ای. بخدا مشکل جای دیگری است، مشکل بازیکن نیست مگر شما می توانید با یک وریا غفوری تیم را جمع کنید نباید پژمان منتظری و چهار بازیکن دیگر باشند؟
خوشحالم که خداحافظی کردم
من همین چیزها را دیدم که خداحافظی کردم. خیلی راحت می توانستم بازی کنم و در بازی آخر هم نشان دادم اما به دلیل یک سری مسائل خداحافظی کردم و اصلا ناراحت نیستم و از تصمیم خوشحال هستم که در تیمی که در آن بزرگ شدم خداحافظی کردم. خیلی از بازیکنان نشد در این تیم خداحافظی کنند و خیلی عوامل در این مورد تاثیر داشت که در تیم محبوبشان از فوتبال خداحافظی کنند. اما دیدم شرایط مهیا نیست و خوشحال هستم.
بازیکن را سیبل نکنید
من بابت امروز از طرف همه بچه ها از هواداران عذرخواهی می کنم که واقعا شرمنده شان شدیم اما از آنها می خواهم که پشت تیم را خالی نکنند. خیلی ها پشت تیم را خالی کردند و دنبال منافعشان بودند اما تنها کسانی که دنبال منافعشان نیستند و با یک ده هزار تومان در استادیوم می نشینند و در سرما و گرما از تیم حمایت می کنند می خواهم که پشت تیم و بازیکنان باشند و نیایند یک بازیکن را سیبل کنند که مثلاً تو گل خوردی تو مقصری نه اینجور نیست. هواداران بدانید مشکل دروازه بان دفاع و فورواردها نیستند. شب خیلی بدی برای هواداران است و آنها بدانند برای بازیکنان نیز شب بدی است، فکر کرده اید مگر وریا غفوری ناراحت نیست؟ هواداران خیلی ناراحت هستند اما بازیکنان باید بدانند که در چه تیمی بازی می کنند مخصوصا بازیکنانی که تازه آمده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.