صفحه اصلی / سیاسی / دولت / بودجه آموزش و پرورش سه برابر برابر افزایش یافته است
بودجه آموزش و پرورش سه برابر برابر افزایش یافته است

رئیس جمهور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۹-۹۸:

بودجه آموزش و پرورش سه برابر برابر افزایش یافته است

کسب و کار نیوز - رئیس‌جمهور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۹-۹۸، تاکید کرد دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای آموزش و پرورش کشور بکار گرفته به گونه‌ای که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بودجه آموزش و پرورش سه برابر شده و از ۱۵ هزار میلیارد به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده و حقوق معلمان نیز در این دوره زمانی به طور متوسط چهار برابر افزایش یافته‌است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که “آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر ، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟”

رئیس جمهور با بیان اینکه آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم ، دانش ، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یک روز به یادماندنی است، گفت: خانواده های دانش آموزش از هفته ها و ماه ها قبل برای ثبت نام فرزندانشان و تهیه لباس و کتاب ، تلاش مضاعفی انجام دادند و امروز با آغاز سال جدید تحصیلی، برای همه روزی به یادماندنی است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه در کنار تلاش معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دولت بسیار مهم است که بدانیم چه کمبودهایی باید جبران شود، ادامه داد: تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش‌های مدیریتی و آموزشی بتوانند آماده کار باشند و مدرسه‌ها تجهیز شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: باید در ساخت و ساز، تعمیر و آماده‌سازی مدارس، استخدام معلمین و تهیه و پرداخت به موقع بودجه این وزارتخانه در حد توان کمک شود.

دکتر روحانی با اشاره به افزایش ۳ برابری بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین افزایش ۴ برابری حقوق معلمان به طور متوسط از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۲ به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در سال جاری، تأکید کرد: دولت در حد توان و امکان تلاش کرد تا وضعیت مدارس، حقوق معلمان و کتب و محیط آموزشی مناسب بهتر شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بی‌تردید بزرگترین آرزوی خانواده‌ها موفقیت شما فرزندان است، افزود: باید خوب درس بخوانید، یاد بگیرید و برای طی کردن  پله‌های ترقی آماده شوید چرا که بار مسئولیت سنگین و آینده کشور بر دوش نسل ۳ و ۴ انقلاب است و نسل ۱ و ۲ در حال پایان مسئولیت و مدیریت خود هستند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه الان همه کشور در اختیار شماست که آینده کشور را بسازید و خانواده‌ها نیز باید در زمینه آموزشی به شما کمک نمایند، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید مشکلات را بدون تعارف با مسئولین مدرسه در میان بگذارند چرا که آینده و آموزش شما برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بار اصلی و سنگین‌تر بر دوش معلمان است که آینده را می‌سازند و این بوستان و  گل‌های زیبا را برای اینکه عطر آن در سراسر کشور به مشام همگان برسد، آماده می‌کنند، تصریح کرد: زحمات معلمان عزیز قابل جبران نیست و معلمان برای شما همانند پدر و مادر هستند و آنان نیز شما را به عنوان فرزندان خود می‌دانند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه معلمینی موفق هستند که به کارشان و آموزش و تربیت بچه‌ها عشق بورزند و احساس رضایت داشته باشند تا بر کمالات اخلاقی دانش‌آموزان افزوده شود، گفت: معلمین به عنوان بالاترین و مهم‌ترین رکن کشور هستند و بسیار مهم است که محیط مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان لذت‌بخش باشد تا اول مهر به عنوان روز شادی و نزدیکی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس محیط مدرسه است و همه تلاش می‌کنیم تا شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید، گفت: این شما هستید که باید حس کنید در آینده معلم خوب، پزشک حاذق، استاد دانشگاه، مدیر عالی‌مقام و مهندس خوب باشید.

دکتر روحانی در ادامه سنت طرح پرسش مهر و در هفتمین پرسش خود از دانش‌آموزان سوال کرد که آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دلپذیرتر و امن‌تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، گفت:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دو قطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود.

رییس جمهور همچنین پس از مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۹-۹۸با حضور در کلاس های درس مدرسه دخترانه شاهد خدیجه کبری (س) و در  گفت و گویی صمیمانه با کادر آموزشی و معلمان دستورات لازم برای حل مشکلات و دغدغه های آنان را صادر و از خدمات و تلاش های این قشر از جامعه قدردانی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.