مقیمی تصریح کرد: به دنبال تولید به شیوه عبور مسقیم هستیم که این امر زمانی محقق میشود که خودرو به صورت کامل و بدون کسری قطعه تولید شده و مستقیما از خط تولید جهت عرضه به مشتریان تحویل معاونت فروش و بازار یابی شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خودروکار، وی به راههای تامین منابع مالی برای تولید اشاره کرد و گفت: فروش داراییهای غیر مولد و کسب افزایش سهم بازار قطعات یدکی در دستور کار قراردارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش هزینههای سربار تولید از دیگر اولویتهای کاری این شرکت دانست و گفت: اکو سیستم ارتباط منطقی بین قطعه سازها و ساپکو باید اصلاح و تکمیل شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: دو انجمن قطعهسازی باید از نظر ساختاری و فکری باهم متحد شوند تا رونق تولید شکل گیرد و انجمن راهکارهایی روشهای تامین مالی ارائه دهند.
در ادامه منصوری مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی ایران خودرو (ساپکو) از تشکیل کمیتههای تخصصی با همکاری دو انجمن قطعهسازی در حوزههای مالی و اقتصادی، طراحی و مهندسی، توسعه و تعمیق ساخت داخل، تامین و بهرهوری، استراتژی و صادرات خبر داد و اظهار کرد: دراین کمیتهها به صورت تخصصی مشکلات صنعت قطعهسازی واکاوی و برای آن راهکارهایی اندیشیده میشود.
همچنین اصغر خسرو شاهی عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو نیز بر تدوین استراتژی صنعت خودروی کشورتاکید کرد و افزود: با تدوین این برنامه مسیر رشد و بالندگی صنعت خودرو مشخص خواهد شد.
وی افزود: در تدوین استراتژی ۱۰ ساله کلان صنعت خودرو از نقطه نظرات خبرگان صنعت، مراکز علمی، انجمنهای تخصصی استفاده شود و وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی از این اقدام حمایت کنند.
خسرو شاهی مهمترین مشکل امروزی صنعت قطعهسازی کشور را کمبود نقدینگی، مشکلات گمرکی و تعدد بخشنامههای بانک مرکزی دانست و خاطر نشان کرد: اگر صنعت قطعهسازی تضعیف شود، صنعت خودروی کشور لطمه خواهد خورد.
شاپور سامعی نایب رئیس انجمن تخصصی سازندگان و مجموعههای خودرو ضمن حمایت تمام قد این انجمن از مدیرعامل ایران خودرو افزود: با همدلی و همراهی قطعه سازان و خودرو سازان از پیچ تحریمها به سلامت عبور خواهیم کرد و در جهت تحقق رونق تولید گام خواهیم برداشت.
سهیل یزدان بخش عضو انجمن تخصصی قطعه سازان در این نشست بر طراحی پلتفرم مشترک بین قطعه ساز و خودروساز برای تولید خودروهای برقی در کلاس (B) تاکید کرد و گفت: طبق آمار ارائه شده میزان فروش خودروهای برقی در سالهای ۲۰۲۰، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به ترتیب ۲، ۸ و ۲۰ درصد از بازارفروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد.