صفحه اصلی / سرخط خبرها / تحریم‌های جدید سیاسی و تبلیغاتی است

کامران ندری، کارشناس اقتصادی

تحریم‌های جدید سیاسی و تبلیغاتی است

کسب و کار نیوز- واقعیت این است که پیش‌بینی اینکه تحریم‌های جدید چه اثراتی روی بازارها و یا به طور کلی‌تر اقتصاد دارد، دشوار و مبهم است.

سرمقاله

کسب و کار نیوز – شاید بعد از گذشت چند هفته و یا یک ماه این اثرات خود را در بازار نشان دهد. اما بر اساس تجارت موجود به نظر می‌رسد تحریم‌های جدید آمریکا بر بانک مرکزی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و اثر خیلی شدیدی در بازارها و اقتصاد ایجاد نکند. به طوری که بازارهای نیز واکنشی منفی نسبت به این تحریم، نداشته‌اند. اما مسئله‌ای که شاید در آینده دردسرساز شود، رفع تحریم‌ها است. به نظر می‌رسد رفع تحریم‌ها با عنوان و برچسبی که آمریکا بر بانک مرکزی ما به نام حمایت از تامین مالی تروریسم گذاشته، دشوار باشد. چرا که پیش از این نیز بانک مرکزی به همین بهانه تحریم شده بود. از سویی تحریم بانک مرکزی به عنوان حامی مالی تروریسیم می‌تواند به دست کشورهایی که رابطه خوبی با ما ندارند برای قطع ارتباط بهانه بدهد. به عبارتی تحریم‌های جدید بهانه‌جویی‌ها را بیشتر می‌کند و همین ممکن است هزینه‌های ما را بالا ببرد. اما در مجموع به نظر نمی‌رسد اثر تحریم آنقدر زیاد باشد که در اثر آن بازار ها به هم ریزد و یا شاهد تورمی دیگر باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.