چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / نفوذ “لکه سفید” به مزارع پرورش میگوی بوشهر
نفوذ “لکه سفید” به مزارع پرورش میگوی بوشهر

نفوذ “لکه سفید” به مزارع پرورش میگوی بوشهر

کسب و کار نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از نفوذ بیماری "لکه سفید" به برخی از مزارع پرورش میگوی سطح استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مرتضی بحرانی عنوان کرد: بیماری لکه سفید در اواسط ماه جاری سایت های در پرورش میگوی استان مشاهده شده است و بعضی از سایت های پرورشی درگیر این بیماری شده اند.
وی افزود: در حال حاضر برداشت سریع میگو را در دستور کار داریم، و با توجه به اینکه خیلی از مزارع و استخرهای پرورشی به وزن بازاری رسیده اند برداشت سریع در حال انجام است.
مدیرکل دامپزشکی بوشهر تاکید کرد: ممکن است در صورت عدم رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای پیشرفت بیماری لکه سفید به سایر سایت ها نیز نفوذ کند.
بحرانی با اشاره به لزوم رعایت شرایط امنیتی گفت: در خصوص حمل و نقل و ماشین هایی که توسط آن برداشت صورت می گیرد، در حوزه حمل و نقل و ترافیک نقلیه ای و انسانی، و همچنین رعایت ضوابط و شرایط ابلاغی در خصوص سایت ها مورد تاکید است.
این مسئول خاطرنشان کرد: امنیت زیستی به معنای رعایت ضوابط و اصول بهداشتی است و در صورت رعایت موارد توصیه شده مربوط به امنیت زیستی می توانیم به سلامت از این شرایط عبور نموده و سایر سایت ها درگیر نشود.
پرورش در کنار ویروس
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر عملیات برداشت همراه با رعایت بحث های امنیت زیستی و شرایط بهداشتی در حال انجام است که امیدواریم این دوره به سلامت پشت سر گذاشته شود.
وی یادآور شد: یکی از اصول مهم مورد توجه در دنیا، پرورش در کنار بیماری یا ویروس است که الان در دستور کار قرار گرفته و دنبال می شود.
به گزارش ایسنا، بیماری لکه سفید میگو یک بیماری پایه در صنعت پرورش میگو است که از حدود دو دهه پیش وارد مزارع پرورشی میگو شده و هرساله تولیدکنندگان این محصول را با زیان های سنگینی روبرو می کند. سازمان دامپزشکی بیماری در کنار تولید را طبیعی می‌داند و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و امنیت زیستی از سوی پرورش‌دهنگان را عامل افزایش خسارت به محصول میگو اعلام می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.