صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرستاده ترامپ از دیدار با رقیب نتانیاهو خودداری کرد

فرستاده ترامپ از دیدار با رقیب نتانیاهو خودداری کرد

کسب و کار نیوز - فرستاده رئیس جمهور آمریکا که در حال حاضر در اراضی اشغالی حضور دارد، از دیدار با رئیس ائتلاف میانه‌روی "آبی سفید" که در انتخابات کنست پیروز شد، خودداری کرد.

سایت شبکه خبری روسیا الیوم نوشت، با وجود انتشار اخباری در رسانه‌ها از دیدار روز جمعه جیسون گرینبلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اینکه قرار است او در ادامه با بنی گانتس، رئیس ائتلاف میانه‌روی “آبی سفید” نیز دیدار کند، اما دفتر رئیس حزب آبی‌ سفید اعلام کرد که درخواستی برای انجام این دیدار دریافت نکرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از سخنگوی گانتس نوشت: دیدار با گرینبلات هر زمان که فرصت آن فراهم شود، ما را خوشحال خواهد کرد.

گرینبلات و نتانیاهو پس از دیداری که با حضور ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و نیز دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در دفتر نخست وزیر داشتند، در جمع خبرنگاران حضور نیافتند.

احتمالا گفتگوها در این نشست بر طرح صلح آمریکا میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی مشهور به “معامله قرن” متمرکز بوده‌ است.

گرینبلات که پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود قصد دارد پس از اعلام طرح معامله قرن از سمت خود استعفا کند، تاکید کرد: دولت ترامپ با توجه به ابهاماتی که درباره تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید اسرائیل وجود دارد، نسبت به امکان اجرای این طرح تردید دارد.

حزب آبی سفید در انتخابات پارلمانی اخیر ۳۳ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را به دست آورد، در مقابل حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۱ کرسی را به دست آورد، به این ترتیب هیچ کدام از دو حزب نتوانستند یک دولت اکثریت تشکیل دهند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.