صفحه اصلی / اصناف / مسئولان به داد صنف مسافربری برسند
مسئولان به داد صنف مسافربری برسند

حمل و نقل شاهرگ حیاتی هر کشوری است

مسئولان به داد صنف مسافربری برسند

کسب و کار- رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل، شاهرگ حیاتی هر کشوری است اظهار داشت: متاسفانه مشکلات این صنف علی رغم پیگیری های بسیار، تاکنون لاینحل مانده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: گلایه دارندگان اتوبوس ها، مینی بوس ها و ون هایی که در سطح شهر تهران، سرویس کارخانجات و ادارات ر اجابه جا می کنند این است که عمر  این ماشین ها بیشتر از ۱۰ سال است و این در حالی است که متاسفانه شهرداری اعلام داشته کلیه وسائط نقلیه بالای ۱۰سال نمی توانند معاینه فنی دریافت کنند. وی افزود: اینکه این ماشین ها عمرشان بالای ۱۰ سال است و نمی توانند معاینه فنی بگیرند، موضوعی است درست، اما اینکه برای جایگزینی آنها چه تدابیری اندیشیده شده است مغفول مانده است. دولت توان بازسازی و نوسازی وسایل نقلیه عمومی را ندارد آن وقت فشار و اجبارش بر روی افراد است ، اگر ماشین های بالای ۱۰سال در شهر تردد می کنند گناه بر گردن افراد نیست؛ بلکه دولت باید جوابگو باشد و اینکه معاینه فنی نمی دهد باز، بار آن را شهروندان بر عهده دارند چرا که نه نوسازی در کار است نه معاینه فنی.

انصافی تاکید کرد: شهرداری به جای اعمال این کار، راهکاری بیندیشد، وسایل نقلیه با معاینه فنی بالای ۱۰ سال بهتر است از وسایلی که معاینه فنی نیز نداشته باشند. تمامی وسایلی که تحت نظارت این اتحادیه به کار مشغول هستند به واسطه این قانون با مشکلات عدیده ای روبه رو می باشند که علی رغم  مراجعه و نامه نگاری های متعدد به  نهادها و ارگان های مربوطه  به هیچ نتیجه ای تا کنون نرسیده ایم .

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان  تهران در ادامه بیان داشت: در هر کشوری ناوگان حمل و نقل آن از امتیازاتی از جمله یارانه برخوردار است؛ اما در کشور ما اینگونه نیست در حالی که کشاورزان در دورترین نقطه کشور نیازمند حمل و نقل برای محصولات خود هستند تا بتوانند محصول را به بازار هدف برسانند، اگر برای ناوگان حمل و نقل اتفاقی بیافتد و یا اینکه مورد حمایت قرار نگیرد این موضوع به همه بخش های جامعه کشیده و همه را درگیر خواهد کرد. وی تصریح کرد: تا یک دهه قبل افرادی که می خواستند اتوبوس بخرند از سوی دولت به اشکال مختاف حمایت می شدند مثلاً ۸۲ درصد آن اتوبوس را دولت پرداخت می کرد و مابقی را سرمایه گذار یا راننده به طور قسطی با بهره ۴ درصد به دولت می پرداخت اما مدتهاست که از این امکان برخوردار نیستیم، کارخانه های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید نمی کنند در مقابل نرخ ماشین بالا می رود. انصافی افزود: در صورت عدم عرضه و تقاضای بالا، قیمت افزایش می یابد اتوبوس صفر کیلومتر برون شهری امروز با قیمت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد و افراد باید آن را نقدی بخرند که خیلی گران است؛ پس وقتی ماشین گران است و دولت هم نوسازی نمی کند باید با همین ماشین‎ها ساخت.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.