صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بررسی روند معاملات امروز در بورس جهانی
بررسی روند معاملات امروز در بورس جهانی

بررسی روند معاملات امروز در بورس جهانی

کسب و کار نیوز - بازارهای بورس در جهان واکنش متفاوتی به کاهش نرخ بهره امریکا داشتند.

روند معاملات روز پنج شنبه بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر نتایج جلسه هفتگی مقامات بانک مرکزی امریکا و موافقت باکاهش نرخ بهره برای دومین بار متوالی در امسال قرار گرفت. پیش از این بسیاری از تحلیل گران پیش‌بینی کرده بودند که فدرال رزرو نرخ بهره در امریکا را برای دومین بار در طول امسال و به میزان ۰.۲۵ درصد کاهش خواهد داد که دقیقا همین اتفاق افتاد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در معاملات روز پنج شنبه بازارهای بورس در اروپا، شاخص ” فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۰۹ درصد کاهش تا ۷۳۱۴.۰۵ واحد پایین رفت، شاخص ” کک ۴۰” بورس پاریس با صعود ۰.۰۹ درصدی در سطح ۵۶۲۰.۶۵ واحد بسته شد و شاخص  ” دکس ۳۰” بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش۰.۱۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۳۸۹.۶۲واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص ” ایبکس ۳۵” ۰.۳۱ درصد بالا رفت و به ۹۰۳۱.۷۰ واحد رسید.

ریک رایدر- کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه ” بلک‌راک” گفت: موضوعات زیادی در جریان است که حواس معامله گران به آنها هست. از مسئله برگزیت گرفته تا مذاکرات تجاری بین امریکا و چین و رشد اقتصادی منطقه یورو. فکر می‌کنم روند پرنوسان بازارها ادامه خواهد داشت.

در وال استریت شاخص‌ها عمدتا صعودی بودند تا جایی که شاخص ” داوجونز ایدانستریال اوریج” با ۰.۱۳  درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۱۴۷.۰۸ واحد رسید، شاخص ” اس‌اند پی ۵۰۰” با ۰.۰۳ درصد رشد تا سطح ۳۰۰۶.۷۳ واحدی بالا رفت ولی دیگر شاخص مهم بورسی یعنی ” نزدک کامپوزیت” با ریزش۰.۱۱ درصدی در سطح ۸۱۷۷.۳۹واحدی بسته شد.

هم چنین در معاملات آسیا، شاخص ” نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۵۷درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۸۵.۷۶ واحدی بالا رفت اما شاخص ” هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ریزش ۱.۲ درصدی به ۲۶ هزار و ۴۲۱.۲۶ واحد رسید. در چین شاخص ” شانگهای  کامپوزیت” با افزایش۰.۰۱ درصدی در سطح ۳۹۱۰.۶۴ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت ” وست تگزاس اینتر مدیت” با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۵۸.۲۳ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش۰.۰۶ درصدی به ازای ۶۳.۶۶ دلار در هر بشکه مبادله شد.

هم چنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۱۲ درصدی به ۱۴۹۵.۷۷ دلار رسید. هر اونس نقره نیز با کاهش ۰.۸۹ درصدی به ازای ۱۷.۷۶ دلار مبادله شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.