صفحه اصلی / استان ها / آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گلستان
آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گلستان

آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گلستان

کسب و کار نیوز : استاندار گلستان با اشاره به اینکه تقریبا کار تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده به پایان رسیده است، گفت: دغدغه فعلی ساخت 7400 واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت 6486 واحد مسکونی سیل‌زده در بانک‌ها انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر هادی حق شناس در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان، اظهار کرد: واحدهایی که تاکنون با آنان عقد قرارداد برای ساخت انجام نشده یا دچار مشکلات حصر وراثت هستند یا در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند و یا مشکلاتی را با میراث فرهنگی دارند که تلاش داریم هرچه زودتر این مسائل نیز رفع شود.
وی افزود: از بین واحدهای عقد قرارداد شده تاکنون پی کنی ۵۰۵۷ واحد، فنداسیون ۳۶۶۳ واحد، اسکلت ۲۱۴۶ واحد، سقف ۷۵۱ واحد و دیوار چینی ۴۷۲ واحد انجام شده و تلاش داریم قبل از آغاز فصل سرما بخش عمده از این منازل مسکونی تحویل داده شوند.
استاندار گلستان با بیان اینکه ۳۰ خانواده هنوز در چادر ساکن هستند، گفت: این افراد در اولویت قرار دارند و تلاش داریم تا پایان مهر منازل آنان را آماده کرده و تحویل دهیم.
حق شناس در ادامه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، یادآور شد: ۳۲۶ مدرسه استان در جریان سیل آسیب دیده بود که ۲۸۰ مدرسه نیازمند بهسازی بود که خوشبختانه کار تعمیر آن به پایان رسید.
وی گفت: ۲۴ مدرسه استان ۱۰۰ درصد تخریب شده بود که از این تعداد ۱۷ مدرسه در حال ساخت است و مناقصه هفت مدرسه نیز برگزار شده است. هیچ دانش‌آموزی اول مهر بدون مدرسه نخواهد بود و تلاش داریم ۱۱ مدرسه در حال ساخت را ظرف ماه های مهر و آبان به بهره‌برداری برسانیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.