صفحه اصلی / سرخط خبرها / سه بیمارستان صحرایی در غرب استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
سه بیمارستان صحرایی در غرب استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سه بیمارستان صحرایی در غرب استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کسب و کار نیوز - معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تدابیر لازم برای تامین سلامت زائران اربعین اندیشیده شده، گفت: علاوه بر بیمارستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دیگر بیمارستان‌های شهر کرمانشاه، سه بیمارستان صحرایی نیز در غرب استان برای تامین سلامت زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا؛ علیرضا رئیسی روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت راه کربلا در پایانه مرز خسروی به بازدید خود از بیمارستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین نیز اشاره کرد و افزود: بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین دارای ۱۰۰ تخت کاملا تجهیز شده و تجهیزات بسیار خوبی در این مرکز که بیمارستان اصلی می‌باشد، برای زائران اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان سرپل‌ذهاب هم دارای ۸۰ تخت است، افزود: بیمارستان‌های پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت می‌باشد برای پشتیبانی از زائران اربعین در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد تخت‌های این بیمارستان‌ها نیز خالی نگه داشته می‌شود.

وی تاکید کرد که اکنون از نظر وضعیت بهداشت و درمان در مرز خسروی و استان کرمانشاه مشکلی نداریم و با خیال راحت خدمت رسانی را به زائران اربعین انجام می دهیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: همچنین برای ارائه خدمات توسط اورژانس هوایی، آمبولانس‌ها و مراکز بهداشتی درمانی شرایط لازم فراهم شده و اقدام های خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است.

رئیسی افزود: زائران اربعین با بازگشایی مرز خسروی تجربه بسیار خوب و خاطره انگیز همراه با امنیت در این مرز خواهند داشت.

مرکز خدمات جامع سلامت راه کربلا روز سه شنبه در محوطه پایانه مرزی خسروی با استقرار ۱۲ دستگاه کانکس راه اندازی و آماده ارائه خدمت شد.

در این مرکز ارائه خدمات پزشکی و پرستاری، مامایی، بیماری‌های واگیر، بهداشت محیط، آزمایشگاه، دارویی، تزریقات و پانسمان به زائران کربلای معلی در مراسم باشکوه اربعین حسینی توسط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می‌گیرد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.