صفحه اصلی / استان ها / افزایش آتش‌سوزی در شش ماهه اول امسال
افزایش آتش‌سوزی در شش ماهه اول امسال

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد:

افزایش آتش‌سوزی در شش ماهه اول امسال

کسب و کار نیوز:مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: میزان خسارات وارد شده به سطح استان با میزان اعتبارات تخصیص داده شده برابری نمی‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, توحید سلیمی در بیست و سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: ۱۰۵ مورد حادثه در سطح استان زنجان داشته‌ایم که در سامانه سما ثبت شده است. بیشترین حادثه رخ داده در استان شامل ۶۴ مورد آتش‌سوزی بوده، پس از آن سیل و آب‌گرفتگی و سپس یخ‌بندان، یخ‌زدگی، برف و بوران این آمار را به خود اختصاص داده است.
وی در رابطه شرایط بد شهرستان ماه‌نشان طی شش ماهه اول امسال، افزود: ماه‌نشان با ۳۰ مورد حادثه، بدترین شرایط را در شش ماهه اول امسال داشته و از لحاظ تعداد فراوانی در سال‌جاری نیز آتش‌سوری افزایش زیادی پیدا کرده است.
این مسئول در رابطه با مقایسه اعتبارات تخصیص داده شده با خسارات وارده، تصریح کرد: میزان خسارت با میزان اعتبارات تخصیصی قابل مقایسه نیست. کل خسارات وارده به استان زنجان از سال ۸۲ تا ۹۵ حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده و اعتباراتی که از سال ۷۲ به این امر اختصاص داده شده، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به نابرابری خسارات وارده و اعتبارات تخصیص داده شده در استان زنجان، ادامه داد: خسارات وارد شده با اعتبارات تخصیصی در این زمینه برابری نمی‌کند و هیچ‌وقت نیز برابر نخواهد شد.
سلیمی در رابطه با راهکارهایی در جهت برابر کردن خسارات با اعتبارات، اظهار کرد: راهکار اول این است که اعتبارات افزایش پیدا کند که این کار سخت و نامعقولی است. راهکار دوم این است که به جای افزایش اعتبارات باید به سمتی برویم که خسارات را کاهش دهیم و به عبارت دیگر باید به جای مدیریت بحران استان به سمت مدیریت ریسک و کاهش خطرپذیری حرکت کنیم که همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در این جهت مسئول هستند.
وی در رابطه با راهکار سوم در جهت برابری خسارات و اعتبارات نیز بیان کرد: راهکار سوم انتقال جبران خسارات به جای دولت به یک منبع دیگر است که یکی از راه‌های آن استفاده از صنعت بیمه در بحث جبران خسارات است.
این مسئول با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به قانون جدید مدیریت بحران کشور، سه سند در سطح ملی و دو سند در سطح استان زنجان در جهت کاهش خطرپذیری، کاهش مخاطره و کاهش میزان خسارات مالی و جانی نوشته خواهد شد. این قانون در قالب دستورالعمل اقدامات احتیاطی به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به آغاز نیمه دوم سال و افزایش اتفاقات جوی مانند بارش باران و وزش بادهای احتمالی، اظهار کرد: ذات حادثه این است که خبر نمی‌کند و باید همه ارگان‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشند.
مهرداد سلطانی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه ارگان‌های ذی‌ربط در برابر وزش باد، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری داربست‌های موقت توسط شهرداری، جمع‌آوری اشیای قابل جابه‌جایی، تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از قطع برق، آب و گاز و گروه‌های ذی‌ربطی که ممکن است در وزش باد در مخاطره باشند، باید اطلاع‌رسانی شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.