صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن

۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن

کسب و کار نیوز - در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به بخش ساختمان و مسکن پرداخت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری در مجموع ۲۱۸ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مبلغ بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد.

به این ترتیب پرداخت تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش یافته است.

در میان انواع تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی، تامین سرمایه در گردش حدود ۶۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده؛ به عبارت دیگر ۶۰ درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها در سال جاری صرف تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شده که این درصد نسبت به آمار انتهای سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

به این ترتیب بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی به تامین سرمایه در گردش، ۲۲ هزار میلیارد تومان به خرید کالای شخصی، ۲۰ هزار میلیارد تومان به ایجاد واحدهای جدید، ۱۶ هزار میلیارد تومان آن به توسعه واحدها، ۶۳۰۰ میلیارد تومان به تعمیر، حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال به خرید مسکن و ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به سایر مصارف اختصاص یافته است.

اما بر اساس این گزارش، سهم بخش کشاورزی از تسهیلات پرداختی در این مدت حدود ۱۸ هزار میلیارد، صنعت و معدن بیش از ۶۰ هزار میلیارد، مسکن و ساختمان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد، بازرگانی حدود ۴۰ هزار میلیارد، خدمات ۸۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد و سایر بخش‌ها ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

به این ترتیب بخش‌های صنعت و معدن و خدمات در این مدت بیشترین جذب تسهیلات را داشته‌اند و در عین حال این آمار حاکی از آن است که سهم ۲۷ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی نسبت به پایان سال گذشته ثابت مانده است.

از سوی دیگر در بخش مسکن و ساختمان حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن در چهار ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است؛ در واقع در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن به بخش ساختمان و مسکن پرداخت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.