صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هدف‌گذاری وزارت نیرو تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه است
هدف‌گذاری وزارت نیرو تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه است

مدیر کل راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو:

هدف‌گذاری وزارت نیرو تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه است

کسب و کارنیوز - مدیر کل راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو از هدف‌گذاری وزارت نیرو در صنعت برق برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه در افق ۲۰۳۵ خبرداد و گفت: برای رسیدن به این هدف، می‌بایست توان خود را با ایجاد زیرساخت های لازم، افزایش دهیم.

عبدالصاحب ارجمند روز سه شنبه در جمع مدیران برق تبریز افزود: هدف ما در وزارت نیرو این است که استانداردهایی را برای شبکه برق کشور تدوین و اجرا کنیم تا کیفیت برق روز به روز مسیر بهبود را طی کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که کشورهای همسایه در آینده به صادرات برق ما نیاز خواهند داشت و ما باید بتوانیم از این فرصت، نهایت استفاده را ببریم.

ارجمند با بیان اینکه استانداردسازی عامل پیشرفت صنعت برق است، اعلام کرد: بخش توزیع، پویاترین بخش صنعت برق کشور است و این، به واسطه وجود نیروی انسانی متخصص در این بخش است.

وی با اشاره به عبور موفق از پیک تابستان ۹۸، افزود: برنامه ریزی به موقع و همکاری تمامی مشترکین خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری در زمینه مدیریت مصرف برق موجب شد تا بتوانیم بدون خاموشی از پیک تابستان ۹۸ عبور کنیم.

وی اعلام کرد: برنامه پیک سایی و عبور از پیک بار سال ۹۹ نیز تحت عنوان برنامه های پیک سایی ۰۹۹ در حال تدوین و برنامه ریزی است و طی ماه های آتی ابلاغ خواهد شد تا اقدامات لازم در صنعت برق آغاز شود.

 

تامین برق شهرک های صنعتی نیازمند احداث پست های فوق توزیع است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تامین برق طرح های توسعه شهرک های صنعتی تحت پوشش این شرکت، نیازمند ایجاد پست های فوق توزیع است.

عادل کاظمی خاطرنشان کرد: هم اکنون انرژی مورد نیاز بسیاری از این شهرک های صنعتی، توسط پست های سیار تامین می شود که این موضوع در آینده نزدیک تامین برق این شهرک ها را با مشکل جدی مواجه خواهد نمود.

وی با گزارشی از وضعیت کشف دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، اعلام کرد: تا کنون ۲۴۰۰ دستگاه ماینر از ۷۵ واحد کشف شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح چاوش در شرکت های توزیع برق، اضافه کرد: به لحاظ کیفیت ولتاژ، شرکت توزیع نیروی برق تبریز در بین ۱۱ شرکت توزیع منطقه دو کشور، در رتبه برتر قرار گرفته است.

کاظمی ضمن معرفی تعدادی از سامانه های شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گفت: بیش از ۲۰ سامانه در بخش های مختلف بهره برداری، مشترکین، مهندسی، نیروی انسانی، مالی توسط همکاران این شرکت در طول کمتر از یک سال بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز از پیاده سازی سیستم هوش تجاری در سطح شرکت خبرداد و افزود: در آینده نزدیک و با ایجاد زیرساخت های لازم، سیستم انبار داده به عنوان یک منبع تحلیلی برای تصمیم گیری های مدیریتی بهره برداری می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.