صفحه اصلی / سرخط خبرها / شماره ثبت پنج اثر تاریخی قزوین ابلاغ شد

شماره ثبت پنج اثر تاریخی قزوین ابلاغ شد

کسب و کار نیوز - شماره ثبت پنج اثر تاریخی استان قزوین در فهرست میراث ملی طی نامه‌های جداگانه از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار قزوین ابلاغ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: پنج اثر تاریخی استان قزوین شامل محوطه تاریخی ایکین تپه ، محوطه های پیش از تاریخ بیوک تپه ، خانه تاریخی شیخ الاسلام، خانه تاریخی حکیم افضل و خانه تاریخی اردکانی پس از بررسی در شورای ثبت آثارغیر منقول و تائید اعضای شورا در تیر ماه سال جاری در فهرست میراث ملی ثبت و شماره ثبت آنها طی نامه‎های جداگانه از سوی دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به استاندار قزوین ابلاغ شد.

خزائلی با اعلام شماره ثبت آثارمذکور اظهار داشت : محوطه تاریخی ایکین تپه شهرستان بوئین زهرا با شماره ۳۲۵۳۵ ، محوطه های پیش از تاریخ بیوک تپه شهرستان تاکستان با شماره ۳۲۵۳۹ ، خانه تاریخی شیخ الاسلام واقع در خیابان سپه با شماره ۳۲۵۴۱ ،خانه تاریخی اردکانی در خیابان عبیدزاکان با شماره ۳۲۵۴۳ و خانه تاریخی حکیم افضل در خیابان سپه با شماره ۳۲۵۳۲ در تاریخ ۵/۴/۹۸در فهرست میراث ملی به ثبت رسیدند .

در بخشی از نامه مونسان آمده است: آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد. مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود”.

شهروندان می توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به معرفی آنها اقدام کرده تا در صورت واجد شرایط بودن آثار، مراحل مستند نگاری و آماده سازی برای ثبت آنها انجام شود.

استان قزوین دارا ۱۴۱۴ اثر در فهرست آثار ملی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.