صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترامپ بعد از ریاست جمهوری تحت پیگرد قرار می‌گیرد

دادستان کل سابق آمریکا اظهار کرد

ترامپ بعد از ریاست جمهوری تحت پیگرد قرار می‌گیرد

کسب و کار نیوز - دادستان کل سابق آمریکا اظهار کرد، دونالد ترامپ به مجرد ترک ریاست جمهوری در معرض پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اریک هولدر، دادستان کل سابق آمریکا در جریان یک مصاحبه در شبکه سی‌ان‌ان با حضور دیوید اکسلرود، مشاور باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور در معرض پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت یا خیر گفت: من فکر نمی‌کنم تردیدی در این زمینه وجود داشته باشد.

این مقام دولت اوباما با اشاره با پرونده اعتراف مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ به نقض قوانین مالی کمپین های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ گفت: ما هم اکنون یک کیفرخواست (علیه ترامپ) در ناحیه جنوبی نیویورک داریم.

او تصریح کرد: فرد شماره یک رئیس جمهور است و از نظر من، دادستان کل بعدی آمریکا و رئیس جمهور بعدی قرار است یک تصمیم قاطعانه در این مورد بگیرد.

مایکل کوهن در حال حاضر به اتهام نقض قوانین مالی کمپینهای انتخاباتی در ارتباط با پرونده پرداخت حق‌السکوت به دو زنی که با ترامپ رابطه غیراخلاقی برقرار کرده بودند، زندانی است.

او در ماه فوریه در مقابل کنگره آمریکا شهادت داد که ترامپ به او دستور داده که این حق‌السکوتها را پرداخت کند.

بر اساس قوانین وزارت دادگستری آمریکا، یک رئیس جمهور در این کشور در طول مدت ریاست جمهوری‌اش در معرض پیگرد قانونی قرار نمی گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.