صفحه اصلی / اسلایدر / اسامی ۱۵ صنف مشمول طرح مالیاتی اعلام شد

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت

اسامی ۱۵ صنف مشمول طرح مالیاتی اعلام شد

کسب و کار نیوز - رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:۱۵ صنف جدید تحت رسیدگی مالیاتی قرار گرفتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرآنلاین، رئیس سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی جزییاتی تازه از میزان ثبت نام پزشکان در طرح جدید مالیاتی و نصب کارتخوان ارائه داد و گفت:  تنها ۲۰ درصد از پزشکان یعنی ۱۵ هزار نفر برای دریافت دستگاه کارتخوان ثبت نام کردند، گفت: پرینت کارتخوان پزشکان باید آرم سازمان امور مالیاتی داشته باشد.

وی در خصوص وجود حس تبعیض پزشکان مبنی بر اینکه چرا رسیدگی مالیاتی از پزشکان شروع شده است نیز خاطرنشان کرد: من مجری قانون هستم و قانون را دیگران نوشته‌اند، ولی برای شروع هر کاری از یک جایی باید شروع کرد به این منظور نام ۱۵ گروه از مشاغل  برای روزنامه رسمی ارسال و اعلام می‌شود که رسیدگی مالیاتی آن‌ها هم مطابق پزشکان، بررسی خواهد شد.

پارسا گفت: این ۱۵ گروه و ۵۰ صنف عبارتند از وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها، مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، لوازم‌التحریر، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و دیگر اماکن در کل کشور که باید تحت نظارت امور مالیاتی قرار بگیرد.

پارسا نحوه مالیات‌ستانی از پزشکان در سال ۹۹ را طبق اظهارنامه عنوان کرد و افزود: سال آینده هر فرد باید مطابق درآمد واقعی خود مالیات بدهد و روی هم رفته سال آینده هیچ‌گونه مالیات علی‌الرأس برای پزشکان نخواهیم داشت.

پارسا در خصوص نصب و راه‌اندازی سامانه پایانه‌های فروش در مطب‌های پزشکان، افزود: هماهنگی و تفاهمی با نظام پزشکی کشور شده است، اما در همان گام‌های نخست، شرکت‌های تولیدکننده کارتخوان آماده نبودند که در پی آن بحث آماده نبودن زیرساخت‌ها مطرح شد، اما پس از آن تا تاریخ ۱۵ شهریور ماه همه زیرساخت‌ها آماده شد.فقط یک ربع زمان می خواهد که پزشکان در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کنند

رییس سازمان امور مالیاتی کشور رقم مالیاتی قشر پزشکان غیردولتی را حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم پرداخت می‌شود و مابقی را می‌توان فرار مالیاتی محسوب کرد.

وی گفت: مردم برای اطمینان از وصل بودن دستگاه‌های پوز داخل مطب‌ها می‌توانند به وجود آرم امور مالیاتی کشور روی پرینت دستگاه توجه کنند، زیرا دستگاه‌های غیرمتصل به امور مالیاتی، شخصی و مشکوک به فرار مالیاتی هستند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فقط یک ربع عزم و اراده می‌خواهد که پزشکان به سامانه امور مالیاتی متصل شوند و ثبت‌نام کنند و تاکنون حدود ۲۰ درصد یا همان ۱۵ هزار نفر به سامانه متصل شده‌اند، اما انتظار ما بیش از این ارقام است.

مالیات

وی راجع به مجازات‌های در نظر گرفته‌شده برای پزشکانی که به سامانه امور مالیاتی متصل نشده‌اند، گفت: قوانین و مقررات آن‌قدر سنگین است که دیگر فرار مالیاتی به‌نفع هیچ کس نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر مطلع یا مظنون شویم که کسی مترصد فرار مالیاتی است یا کتمان می‌کند، به‌طریقی می‌رسیم به درآمد مشمول مالیاتی آن‌ها و در این باره باید گفت؛ ۱۰۰ درصد درآمد کتمان‌شده مشمول مالیات است، این در حالیست که در خصوص پزشکان، ۶۰ درصد درآمد را هزینه و مابقی را سود می‌دانیم، اما در صورت کتمان درآمد، ۱۰۰ درصد درآمد مشمول مالیات می‌شود و ۳۰ درصد هم جریمه غیرقابل بخشش برای خاطیان در نظر گرفته می‌شود ضمناً ۲ درصد از فروش افراد به‌عنوان جریمه شرکت نکردن در سامانه امور مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قانون امور مالیاتی، فرار، کتمان، اختفاء، ارائه اطلاعات غیرواقعی، ارائه اسناد غیرواقعی، استفاده از اسناد دیگران جرم محسوب می‌شود و مردم باید آگاه باشند و کارت بازرگانی و دستگاه کارتخوان (پوز) خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا در نهایت مالیات به دارنده کارت بازرگانی و دستگاه پوز تعلق می‌گیرد.

پارسا به مشوق‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: در بخشنامه بخشودگی مالیاتی آمده است کسانی که اقدام به پرداخت مالیات نکنند مشمول بخشودگی جرائم نمی‌شوند، در جای دیگری از بخشنامه آمده مؤدیان خرد که درآمد سالانه زیر ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشند می‌توانیم با خودشان توافق کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به سهم ۸ درصدی مالیات مردمی از درآمدهای دولت اشاره و اضافه کرد: در کشورهای دنیا این رقم حدود ۳۰ درصد است، عدد کل مالیات‌های کسب‌شده از همه بخش‌های کشور تنها نصف حقوق کارکنان نظام را تشکیل می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.