صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ادعای پمپئو علیه ایران یک ساده‌انگاری غیرمسئولانه است

یک سناتور آمریکایی:

ادعای پمپئو علیه ایران یک ساده‌انگاری غیرمسئولانه است

کسب و کار نیوز - یک سناتور آمریکایی از ادعای بی‌اساس وزیر امور خارجه این کشور علیه ایران درباره حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو انتقاد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، کریس مورفی، سناتور آمریکایی ادعای پمپئو،‌ وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حملات اخیر به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو توسط ایران را مورد انتقاد قرار داده و نوشت:  این یک ساده‌انگاری غیرمسئولانه است و همین طور می‌شود که وارد جنگ‌هایی احمقانه می‌شویم.

وی در ادامه با ادعای این که ایران از حوثی‌های یمن حمایت می‌کند نوشت: سعودی‌ها با حوثی‌ها در جنگ هستند. سعودی‌ها به حوثی‌ها حمله کرده و حوثی‌ها نیز در مقابل حمله می‌کنند. ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند و یک عمل مخرب بوده است، اما به این سادگی نیست که ایران را با حوثی‌ها برابر دانست.

به گزارش ایسنا، انتقاد این سناتور آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیت‌هایی که منتشر کرده، این ادعای بی‌اساس را مطرح کرده است: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است!

او در ادامه مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!

پمپئو در ادامه رویکردهای خصمانه خود علیه ایران، نوشت: ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به طور واضح و علنی حملات ایران را محکوم کنند. ایالات متحده با شرکا و هم‌پیمانان‌مان همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل آید که تقاضای بازارهای انرژی به خوبی تأمین شود و ایران بابت تعرضش مسئول شناخته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.