صفحه اصلی / سرخط خبرها / ادغام خودروسازان خصوصی

امیرحسن کاکایی، کارشناس بازار خودرو

ادغام خودروسازان خصوصی

کسب و کار نیوز - خیلی از شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی مشمول قیمت‌‍گذاری دستوری نیستند، ازاینرو درخواست کمک آنها از دولت با وجود زیان سنگینی که روی دوش شرکت‌های خودروساز دولتی وجود دارد، تامل برانگیز است.

سرمقاله

به گزارش کسب و کار نیوز – سوال این است خودروسازان بخش خصوصی که با افزایش قیمت خود را از هزینه‌های گرانی نرخ ارز و… رها کرده و بعضا خودرو را با قیمت‌های غیرمنطقی فروخته‌اند، چطور است که چنین خواسته‌ای از دولت دارند.با فرض تامین مالی و پرداخت تسهیلات به آنها، شرایط بهتر خواهد شد؟ یعنی باید منتظر ماند و دید که بعد از تسهیلات‌دهی به آنها این منابع چطور خرج می‌شود. اگر هدف حفظ نیروی کار است که به نظر نمی‌رسد با این کار نتیجه بخش باشد. از سویی اگر هدف آنها توسعه ظرفیت های این خودروسازان است. این مسئله با وجود تعداد زیاد خودروسازها  در کشور معنی ندارد. آیا کشورهای پیشرفته ۳۰ خودروساز دارند؟ به نظر می‌رسد به دلیل فعالیت های بی‌بازده خودروسازهای کوچک خصوصی به ادغام این شرکت‌ها در قالب یک کمپانی بزرگ نیاز باشد. این ادغام دیر و یا زود به ضرورت بازار خودرو به ویژه در رابطه با شرکت‌های خودروساز خصوصی مبدل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری ۲۲۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین یداللهی یادآور شد: با ایجاد زیرساخت های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.