صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / آسیب پذیری میلیون‌ها سرور ارسال ایمیل
آسیب پذیری میلیون‌ها سرور ارسال ایمیل

آسیب پذیری میلیون‌ها سرور ارسال ایمیل

کسب و کار- محققان امنیتی از آسیب پذیری میلیون‌ها نرم افزار سرور شرکت اکسیم خبر داده‌اند که برای تبادل ایمیل در اینترنت به کار می‌روند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حفره امنیتی که بر روی نرم افزار سرورهای اکسیم شناسایی شده، به هکرها امکان می دهد تا از راه دور کدهای مخرب خود را بر روی این سرورها اجرا کنند.بررسی ها نشان می دهد تمامی نرم افزارهای سرورهای اکسیم نسخه ۴٫۹۲٫۱ و نسخه های قدیمی تر دارای این آسیب پذیری هستند، شرکت اکسیم برای حل این مشکل روز جمعه نسخه ۴٫۹۲٫۲ از نرم افزار سرورهای خود را عرضه کرده که فاقد آسیب پذیری امنیتی است.

نرم افزار تبادل ایمیل اکسیم برای تسهیل انتقال و تبادل نامه های الکترونیک به کار می رود و آسیب پذیری آن می تواند منجر به افشای داده های ایمیل های میلیون ها نفر در سراسر جهان شود. نرم افزار تسهیل تبادل ایمیل اکسیم ۵۷ درصد از کل بازار جهانی را در اختیار دارد.آسیب پذیری این نرم افزار اولین بار در اوائل ماه جولای توسط یک محقق امنیتی با اسم مستعار زرونس شناسایی شده و در همان زمان هم یک وصله امنیتی نرم افزار برای حل مشکل مذکور عرضه شده بود که چندان مورد توجه  قرار نگرفته بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.