صفحه اصلی / سرخط خبرها / افزایش آسیب‌های اجتماعی از ناآگاهی است

فرماندار اردکان گفت

افزایش آسیب‌های اجتماعی از ناآگاهی است

کسب و کار نیوز - فرماندار اردکان گفت: بیشترین معضل، ایجاد آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد شایعات و نشر اکاذیب ناشی از عدم آگاهی است .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بهروز شهابی زاد روز شنبه در نشست معرفی کتاب افزود: عدم آگاهی هم ناشی از کاهش مطالعه بین مردم است که با خواندن کتاب خوب می توان به خیلی از سوالات پاسخ مناسب داد .
وی اضافه کرد: می‌توان با انتخاب و معرفی کتاب خوب و ارزشمند و ایجاد حس مطالعه ذهن ها را روشن کرد .
فرماندار اردکان با بیان اینکه  افراد متخصص که بار علمی شان زیاد است باید در این زمینه ورود پیدا کنند تصریح کرد: این افراد باید به سمت مردم بیایند و به معرفی کتاب بپردازند .
شهابی زاد اظهار داشت: هم اکنون مردم با کتاب به عنوان مجموعه جلد گرفته و با برگه های چاپ شده  فاصله گرفته اند .
این مسئول گفت: باید با هم فکری، برنامه ریزی  و  یک کار فرهنگی،  کودکان ، نوجوانان و جوانان را با کتاب آشتی داد ، هر چند در این شرایط و با وجود رسانه های جمعی و فضای مجازی  کار بسیار سختی است.
وی پیشنهاد داد که کتاب های خوب که دارای نثر زیبا و روان و با مطالب بسیار جذاب است به صورت بنر در سطح شهر معرفی شود تا اشتیاق خواندن آن کتاب ها در مردم ایجاد شود .
معاون امنیتی ،‌ سیاسی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز در ادامه حضور در این جمع را که مزین به  افراد کتاب خوان اندیشه ورز هست را بسیار خوش آیند دانست و گفت: کتابی که خوانده می شود باید روی آن تفکر وسپس نقد شود تا ماندگاری آن در ذهن بیشتر شود.
رقیه کرمانیان  درخواست کرد که این نشست‌ها در جمع دوستان ، ‌محلات ، ‌اماکن عمومی  و فضاهای باز نظیر پارک ها برگزار شود .
در این نشست از جمله نشست کتابخوانی اردکانی‌های کتابخوان و به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، کتاب نامیرا نوشته صادق کرمیار معرفی و قرائت شد.
این کتاب که از کتاب‌های شاخص در زمینه عاشورایی است، موضوع دعوت کوفیان از امام حسین(ع) و سپس بدعهدی آنان و تغییر رویه۲ تن از شخصیت های آن دوره را به شیوه داستانی روایت می کند.
کتاب نامیرا در مدت چاپ بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و همچنین به سبب موضوع ان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقدیر شده است.
پس از معرفی و خوانش‌ بخش هایی از این کتاب، افراد حاضر در نشست به بیان تجربیات خود از مطالعه این کتاب و همچنین معرفی کتاب‌هایی که در حال خواندن ان هستند، پرداختند.
نشست کتابخوانی اردکانی‌های کتابخوان با همت اعضای انجمن حامیان میراث کهن و جمعی از اهالی کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در اقامتگاه بومگردی ماه بی بی اردکان برگزار می گردد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.