صفحه اصلی / سرخط خبرها / یکهزار و ۶۶۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران توانمند می‌شوند
یکهزار و ۶۶۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران توانمند می‌شوند

یکهزار و ۶۶۰ زن سرپرست خانوار در استان تهران توانمند می‌شوند

کسب و کار نیوز - سعید دهقان افزود: این طرح از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که از طریق توانمندسازی صاحبان کسب و کارهای خانگی با نقش آفرینی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (جهاددانشگاهی) به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در حال اجرا است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،وی با بیان اینکه به الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در این طرح توجه ویژه ای شده است گفت: در این الگو  بر رشته‌ها و مشاغل نوین در حوزه‌ی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، آی‌تی(فناوری اطلاعات) و آی‌سی‌تی(فناوری اطلاعات و ارتباطات) تاکید شده به طوری که در کنار ایجاد ارزش افزوده به ایجاد اشتغال پایدار، عدالت اجتماعی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، کاهش فقر و توسعه اجتماعی کمک خواهد کرد.

دهقان با بیان اینکه منابع جمع آوری اطلاعات این طرح بر عهده اداره کل امور زنان و خانواده، سازمان‌های مردم نهاد، فعالان حوزه اشتغال و کارآفرینی، بخش خصوصی و سازمان های حمایتی نظیر سازمان بهزیستی، کمیته امداد (ره) و انجمن حمایت از زندانیان است، تصریح کرد: در اجرای این طرح مجری (جهاد دانشگاهی) نسبت به شناسایی نیازهای آموزشی، ایجاد گروها و شبکه‌های مجازی برای استفاده افراد از نظرات و راهنمایی مشاوران اقدام می‌کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار (حداکثر ۵۵ سال) از حیث فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی است، این طرح شامل چهار گروه از افراد شامل زنان همسر فوت کرده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر از کار افتاده، زندانی، معتاد، متواری و مفقودالاثر، دختران مجردی که (هرگز ازدواج نکرده اند) از سن ۴۵ تا ۵۵ سال است و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی جزو الویت های این طرح قرار نمی‌گیرند.

دهقان افزود: زنان سرپرست خانواری که در رشته‌های اولویت‌دار استانی مهارت دارند به عنوان گروه هدف توسط جهاد دانشگاهی غربال و درصورت نیاز، دوره‌های آموزشی تکمیلی توسط جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و عقد قرارداد فروش محصولات زنان سرپرست خانوار و کسب درآمد به‌ عنوان دستاورد طرح است، گفت: در این طرح شروع کار از گروه هدف است، شرکت پیشرو (شرکت‌های پشتیبان و حامی) براساس استانداردهای مورد تایید برند خود نسبت به آموزش افراد واجد شرایط اقدام می‌کنند.

دهقان اضافه کرد: مسئولیت فروش محصولات تولید شده بر عهده شرکت پیشرو است و سعی می‌شود تا توانایی فرد به حدی برسد که در آینده نیاز به حمایت پیشران نداشته باشد و یا حتی محدود به یک شرکت نباشد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود در پایان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، این افراد بتوانند با اتصال به بازار فروش و تکمیل زنجیره تولید به توانمندی لازم برای خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار دست یابند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.