صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / رشد شاخص بورس در هفته دوم شهریور ماه
رشد شاخص بورس در هفته دوم شهریور ماه

معاملات بورس تهران در هفته‌ای که گذشت

رشد شاخص بورس در هفته دوم شهریور ماه

کسب و کار نیوز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (١٣ شهریور ماه) به عدد ٢٩٠ هزار و ١٨٧ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود۴ درصد رشد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ١١ هزار و ۵٠۴ واحد رشد داشت. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۶ شهریور ماه) با عدد ٢٧٨ هزار و ۶٧۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (١٣ شهریور ماه) به عدد ٢٩٠ هزار و ١٧٨ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ٣١٧ هزار و ۶٠٣ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ٣٣٠ هزار و ٧۶ واحد رسید و افزایش ١٢ هزار و ۴٧٣ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ٧۶ هزار و ٩١۵ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ٧٩ هزار و ٢٠۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۵١ هزار و ۴٨٧ واحد به عدد ۵٣ هزار و ١٩ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته جاری، ١٠ هزار و ٧١٨ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ٢ درصد رشد را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۶٧ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افت کمتر از یک درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به ۶ شهریور ماه فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، رایانه، شیمیایی، حمل و نقل، غذایی به جز قند و شکر، خودرو، کانه های فلزی، بانک ها، مواد دارویی و سیمان از جمله صنایعی بودند که بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، خودرو و قطعات، گروه شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، بانک ها و موسسات اعتباری، دارویی‌ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، سرمایه گذاری ها، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات استخراج کانه های فلزی، غذایی به جز قند و شکر، سیمان، آهن و گچ، بیمه و بازنشستگی، ماشین آلات و تجهیزات نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، ماشین آلات و تجهیزات، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سرمایه گذاری ها، بیمه و بازنشستگی، استخراج کانه های فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سیمان، آهن و گچ بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.