صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تمام مهدهای کودک شهری مجهز به دوربین هستند

مشاور اجرایی رئیس سازمان بهزیستی کشور:

تمام مهدهای کودک شهری مجهز به دوربین هستند

کسب و کار نیوز - مشاور اجرایی رئیس سازمان بهزیستی کشور از تجهیز تمام مهدهای کودک شهری به دوربین خبر داد و گفت: همه مهدها به جز روستامهدها و مهدهای حاشیه شهرها مجهز به دوربین هستند. تجهیز مهدهای شهری به دوربین ها تاثیر به سزایی در کاهش کودک آزاری ها داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید منتظر شبر روز پنجشنبه افزود: به دلیل هزینه بر بودن نصب دوربین، روستامهدها و مهدهای کودک حاشیه شهرها دوربین ندارند؛ بنابراین برخی از استانداردها را برای آنها کم کردیم تا بتوانند سرپا باشند از این رو آنها الزامی به داشتن دوربین ندارند اما مهدهای کودک شهری ملزم به داشتن دوربین هستند.

وی اضافه کرد: برای احداث و پایداری مهدهای کودک در مناطق حاشیه ای و روستامهدها، بهزیستی کمک می کند و آنها اغلب با کمک بهزیستی سرپا هستند. حتی در این مهدها تلاش می کنیم به کودکان یارانه ای بدهیم که بتوانند ثبت نام کنند اما فعلا بودجه ای برای تجهیز آنها به دوربین نداریم.

دبیر شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: پیش از این هزینه تجهیز مهدها به دوربین ۲۰ میلیون تومان بود و شاید اکنون این هزینه ها بیشتر شده باشد. واقعا این هزینه ها برای مهدهای حاشیه ای سنگین است.

شبر گفت: نصب دوربین ها در کاهش موارد کودک آزاری در مهدها و رسیدگی به شکایت ها تاثیر داشته است. دوربین ها کار رسیدگی به موارد کودک آزاری را راحت می کند به آن معنا که به محض شکایت والدین از مهدی که کودک شان در آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته، اولین کاری که می کنیم این است که سراغ دوربین ها می رویم.

وی توضیح داد: دوربین ها تحت نظارت ما نیست اما مهدهای کودک موظفند فیلم را تا یک ماه نگهداری کنند. طبق قانون هرگاه کارشناسان بهزیستی فیلم مهدکودک را خواستند، مهدها طبق دستورالعمل باید آن را ارائه کنند و ما تکه ای از فیلم را که مربوط به آن روز است، بررسی می کنیم تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است؛ در دستورالعمل امسال مدت نگهداری فیلم مهدکودک را سه ماه کردیم.

شبر اضافه کرد: برخی مهدها اعتراض کردند و گفتند دوربین هایی که حافظه سه ماهه داشته باشند، بسیار گران قیمت هستند؛ بنابراین نگهداری فیلم را تا یک ماه الزامی کردیم اما مهدها حتما باید بتوانند سابقه (بک آپ) داشته باشند تا در صورت لزوم دسترسی داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.