صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / قضات بازنشسته برای ورود به حرفه وکالت ارزشیابی شوند
قضات بازنشسته برای ورود به حرفه وکالت ارزشیابی شوند

وکیل دادگستری:

قضات بازنشسته برای ورود به حرفه وکالت ارزشیابی شوند

کسب و کار نیوز -نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، خواستار ارزشیابی وکلایی شد که پس از بازنشستگی در حرفه قضاوت، به وکالت روی می آورند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، جعفر کوشا روز پنجشنبه گفت: در حال حاضر برای ورود قضات بازنشسته به حرفه وکالت قانون داریم و به این نکته باید توجه کنیم که الحاق قضات خوب به کانون وکلا باعث تقویت مساله علمی می شود و از طرف دیگر می توانیم از تجربیات این افراد در کانون وکلا استفاده کنیم.

وی افزود: مشکلی که در این زمینه وجود دارد، حضور برخی قضات بازنشسته است که ممکن است شائبه رانت خواری در وکالت ایجاد شود و گرنه ما از حضور قضات خوب که به جمع وکلا اضافه شوند، استقبال می کنیم.

این وکیل دادگستری برای جلوگیری از حضور افرادی که ممکن است شائبه رانت خواری را ایجاد کنند، گفت: اگر قضاتی که پس از بازنشستگی به حرفه وکالت روی می آورند، از سوی نهادهای نظارتی همچون حفاظت اطلاعات قوه قضاییه مورد ارزشیابی قرار گیرند و دقت های لازم در استعلام های کانون وکلا صورت گیرد، می توان از این موضوع به عنوان یک فیلتر مناسب بهره برد تا قضات خوب و دانشمند جذب کانون وکلا شوند.

وی درباره ورود آن دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پس از دوره نمایندگی با مدرک کارشناسی حقوق به حرفه وکالت مشغول می شوند، اظهار داشت: تجربیات یک نماینده در قانون نویسی برای کار وکالت خوب است ولی نیاز به دوره های متعدد دارد. این افراد وکلای مردم هستند و برای اینکه به عنوان وکلای دادگستری فعالیت کنند، باید دوره هایی را بگذرانند.

کوشا اصلاح قانون را بهترین راهکار در این زمینه دانست و پیشنهاد کرد: نمایندگانی به وکالت مشغول شوند که چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را با موفقیت پشت سرگذاشته باشند. مثلا کسانی که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی فعالیت می کنند، گزینه خوبی در این زمینه هستند.

وی همچنین درباره حق الوکاله های نجومی گفت: ممکن است درصد کمی از وکلا حق الوکاله های زیاد بگیرند ولی نمی توان این مساله را به جامعه وکلا سرایت داد و بهترین کار این است که تعرفه وکلا مشخص و نظام مند شود که این مساله با تبلیغات و شعار درست نمی شود. بلکه باید قانون بنویسیم و به صورت شفاف تعرفه ها را مشخص کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.