صفحه اصلی / سرخط خبرها / تجدید نظر در سیاست‌های تجاری

عبدالمجيد شيخي، اقتصاددان

تجدید نظر در سیاست‌های تجاری

کسب و کار نیوز - رونق توليد ملي به معناي اشتغال بيشتر است كه با اين اتفاق و به‌دنبال تحقق رونق، رونق اشتغال و ساير مسائل اقتصاد ايجاد خواهد شد و در نهايت تورم كاهش مي‌يابد.

سرمقاله

به گزارش کسب و کار نیوز، بارها در مورد اهمیت تولید و رونق آن صحبت به میان آمده؛ اما آنچه مهم است تحقق آن در عمل و ایجاد بسترهای رونق تولید است. ایجاد بستر رونق تولید با حمایت از تولیدکننده اجرایی خواهد شد. دست خالی تولیدکنندگان در سال‌های اخیر و به‌ویژه در سال جاری نشان داد بدون تولیدکننده واقعی رونق تولید در کما خواهد ماند و بدون رونق تولید رشد اقتصادی کاهش  پیدا می‌کند.
افزایش تورم به‌دنبال نبود تولید داخلی رقم خورده و امروز اگر در کشور تورم بیداد می‌کند در نتیجه حمایت نشدن تولیدکننده داخلی است. نرخ بیکاری، نرخ تورم، رشد اقتصادی، افزایش صادرات و صدها مورد دیگر امروز به دغدغه دولت تبدیل شده و باید هرچه سریع‌تر سنگ‌بنای رونق تولید گذاشته شود. در کنار این اقدامات باید تجدید نظر اساسی در سیاست‌های تجاری کشور به عمل آید. بازار ایران دارای ظرفیتی مشخص است که اگر قرار باشد این ظرف مملو از کالاهای نامرغوب خارجی شود، جایی برای جای‌گذاری کالاهای داخلی نخواهد ماند؛ ازاین‌رو نیاز رونق تولید داخلی، تجدید نظر در سیاست‌های تجاری است.
همچنین هر کالایی که زمینه خلق آن در کشور وجود دارد و طراحی و فناوری آن قابل تهیه است، از نقطه صفر نباید وارد کشور شود تا بتوان سرمایه‌گذار داخلی را تشویق کرد که با امید به آینده بازارهای داخلی، از ابتدا نسبت به تولید و سرمایه‌گذاری اقدام کند. در نهایت اصلی‌ترین مانع در مسیر رونق تولید، مربوط به ضعف عملکرد مسئولان اجرایی و پس از آن نظام بانکی است که با این حجم نقدینگی که در سال‌های اخیر حتی پنج برابر هم شده، به درستی برخورد نکرده و نتوانسته‌اند آن را در خدمت رونق تولید ملی درآورند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.