صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نیروگاه‌های کوچک مقیاس با چه هدفی احداث می‌شوند؟
نیروگاه‌های کوچک مقیاس با چه هدفی احداث می‌شوند؟

نیروگاه‌های کوچک مقیاس با چه هدفی احداث می‌شوند؟

کسب و کار نیوز - احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس در سال‌های اخیر توسط شرکت فابا انرژی، اقدامی است که نه تنها به اشتغالزایی منجر شده است که پیامدهای مثبت بسیاری داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز،   فابا انرژی که در زمینه احداث این نیروگاه‌ها، برندی مطرح است در سال‌های اخیر پروژه‌های بسیاری در این زمینه اجرا کرده است.

به گفته محمدرضا زمردی، مدیر عامل این شرکت در مورد اهمیت احداث این نیروگاه‌ها می‌گوید: نیروگاه‌های کوچک مقیاس، نیروگاه‌هایی تا ظرفیت ۲۵ مگاوات از نظر وزارت نیروز تعریف شده‌اند که هدف از احداث این نیروگاه‌ها، کاهش تلفات و افزایش پایداری شبکه، افزایش مشخصه‌هایی چون ثابت ماندن فرکانس در ساعت‌های پیک و… است. در کنار این‌ها بحث پدافند غیرعامل نیز مطرح است؛ به عبارتی وقتی نیروگاه‌ها کوچک و پراکنده می‌شوند، شناسایی و هدف‌گیری آنها توسط دشمن بسیار مشکل‌‌تر است تا یک نیروگاه بزرگ یک هزار مگاواتی. قوانین احداث این نیروگاه‌ها بیش از ۱۰ سال است که توسط وزارت نیرو تدوین شده است و مقرر شد که متناسب با توان بخش خصوصی در این حوزه خصوصی‌سازی توسعه پیدا کند. تا به حال بیش از ۷۰۰ مگاوات در کشور نیروگاه مقیاس کوچک احداث شده است.

به گفته وی، دستگاه اصلی مورد نیاز در این زمینه، مولد برق است که این مولدها معمولا آمریکایی، اروپایی، کره‌ای و ژاپنی هستند که به دلیل تحریم وارد کشور نمی‌شوند و اگر هم به هر دلیل وارد کشور شوند در زمینه خدمات پس از فروش هزینه بسیاری را به خریدار تحمیل می‌کنند. این موضوع موجب شد ما وارد فاز ساخت موتورهای مولد شویم و از ساخت قطعات شروع کردیم و با فرآیند مهندسی معکوس اولین قطعات را تولید کردیم. مدیر عامل فابا موتور می‌افزاید: در جریان ساخت این قطعات، نتیجه تلاش خود را با برخی از تولیدکنندگان مطرح به اشتراک می‌گذاشتیم و بازخورد خوبی هم گرفتیم؛ تا جاییکه در حال حاضر قطعات و موتورهای تولیدی ما به نمونه‌های وارداتی از لحاظ کیفیت و دوام و… بسیار نزدیک هستند.

وی با اشاره خودکفایی ایران در حوزه تولید موتورهای مولد می‌گوید: در حال حاضر ما در زمینه تولید موتورهای مولد خودکفا شده‌ایم و تولید این موتورها، دستاورد بزرگی برای ماست.

اگر در مورد این نیروگاه‌ها کنجکاو هستید به وبسایت فابا انرژی مراجعه و با محصولات، خدمات و… ان بیشتر آشنا شوید.

 

فاباموتور

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.