صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / افزایش ظرفیت قطار تهران-آنکارا در دستور کار قرار گرفت

افزایش ظرفیت قطار تهران-آنکارا در دستور کار قرار گرفت

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از صدور دستور به معاونت مسافری این شرکت و مذاکره با طرف ترکیه‌ای برای افزایش ظرفیت قطار تهران-آنکارا خبر داد و گفت: این افدام درپی استقبال مردم رخ داده و هر قدر استقبال وجود داشته باشد، پتانسیل افزایش ظرفیت قطار نیز در این خط ریلی وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شانزدهم مرداد ماه امسال قطار تهران-آنکارا با حضور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سفیر ترکیه در ایران و مدیران شرکت‌های حمل و نقل ریلی راه‌اندازی شد و بر این اساس چهارشنبه هر هفته ۲۵۰ نفر مسافر در مسیر ریلی ۶۰ ساعته به آنکارا سفر می‌کنند.

پس از راه‌اندازی این خط ریلی، استقبال مناسبی از سوی مردم از قطار تهران-آنکارا شد و به گفته برخی آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و یکی از مدیران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این قطار تا پایان شهریور ماه جایی برای مسافران ندارد.

در این راستا به سراغ سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- رفتیم تا از او آخرین وضعیت را بپرسیم که در صورت بالا رفتن تقاضا برای قطار تهران-آنکارا یا تهران-وان، آیا امکان افزایش ظرفیت وجود دارد یا خیر؟ که به ایسنا پاسخ داد: در پی استقبال مردم از قطار تهران-آنکارا و تهران-وان به معاونت مسافری گفته‌ایم که درصورت فروش بلیت ظرفیت قطار تهران-آنکارا و تهران-وان را افزایش دهد که البته برای این‌کار الزاماتی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در درجه نخست طرف ترک باید بتواند این افزایش ظرفیت را ایجاد کند که البته بعید می‌دانیم مشکلی از سوی آن‌ها وجود داشته باشد اما چنین مسائلی در قرارداد امضا شده ما بین دو کشور وجود دارد و هم اکنون در حال مذاکره با ترک‌ها هستیم.

رسولی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید در راستای افزایش ظرفیت قطار تهران-آنکارا دیده شود به ظرفیت‌های داخلی است که البته در مذاکره با شرکت رجا آمادگی کامل برای افزایش ظرفیت اعلام شده و هیچ مشکلی در این زمینه هم وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه افزایش ظرفیت این قطار از چه طریقی انجام می‌شود و آیا ناوگان افزایش ظرفیت دارد یا اینکه تعداد سفرها بیشتر می‌شوند؟ گفت: برای افزایش ظرفیت می توانیم تعداد سفرها، تعداد روزهای سفر یا تعداد سالن‌ها و واگن‌های قطار مورد نظر را افزایش دهیم که بستر همه آن‌ها در ایران وجود دارد اما بستگی به طرف ترکیه‌ای دارد و بنابراین باید منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات با ترکیه باشیم. البته با توجه به مذاکرات صورت گرفته در ابتدای کار به نظر نمی رسد مشکل و موانعی از این نظر برای آن‌ها وجود داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.